وضعیت پرداخت عوارض در قم مناسب نیست

سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم معتقد است وضعیت پرداخت عوارض در قم و سرانه‌های درآمدی در این شهر نسبت به سایر کلانشهرها مناسب نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وضعیت پرداخت عوارض در قم مناسب نیست
شناسه : 33400 | انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد وحیدنیا با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است، اظهار داشت: شهرداری‌ها هرچند در سال‌های گذشته صرفاً یک ارگان خدماتی تلقی می‌شدند ولی در حال حاضر علاوه بر این، ارگان فرهنگی و اجتماعی نیز محسوب می‌شوند.

سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم بابیان اینکه شهرداری ارگانی بوده که ارتباط مستقیم با مردم داشته و شهروندان می‌توانند به‌وضوح خدمات شهرداری را مشاهده کنند، ابراز کرد: شهرداری‌ها اگر بخواهند در حوزه خدمات‌رسانی بهتر و موثرتر عمل کند نیازمند منابع درآمدی کافی هستند که این منابع طبق آنچه که در قانون تعیین‌شده، محدود است و این امر نیازمند مشارکت و همراهی بیشتر شهروندان است.

وحیدنیا با تأکید بر اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها مستقر هستند که در قم ۹۵ درصد جمعیت در شهر قم سکونت دارند، افزود: متأسفانه در بحث سرانه نقدی و پرداخت عوارض در مقایسه با سایر کلانشهرها آمار مطلوبی نداریم که نیازمند مشارکت شهروندان است.

وی یکی از چالش‌های پیش روی شهرداری قم و سایر شهرداری‌ها را بحث درآمد پایدار دانست و ابراز کرد: متأسفانه شاهد هستیم که در طول سال‌های اخیر در این زمینه در بحث قانون‌گذاری به آن توجهی نشده است.

سرپرست اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به اینکه  اگر به دنبال توسعه و پیشرفت شهر هستیم باید منابع کافی و لازم را در اختیار داشته باشیم، تصریح کرد: امیدواریم موضوع لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها توسط مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هر چه سریع‌تر  تصمیم‌گیری‌های لازم صورت بگیرد، که  ضمن حفظ جایگاه شوراهای اسلامی شهر و جلوگیری از دولتی شدن شهرداری‌ها،  مشکل درآمد پایدار  که چندین سال است شهرداری با آن گریبان گیر بوده مرتفع شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.