کاهش اجرای نمای رومی در قم

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: در سال‌های ۹۶ و ۹۷، پنج محور شهری به‌عنوان معبر اساسی در طراحی سیما و منظر برای طراحان و سازندگان پیش‌بینی شد که مراحل نهایی تصویب آن در کمیسیون ماده ۵ در حال انجام است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش اجرای نمای رومی در قم
شناسه : 33397 | انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، غلامرضا جانقربان در آیین افتتاحیه سومین جشنواره نمای مطلوب با اشاره به دستور شهردار قم برای اهمیت و برگزاری این جشنواره اظهار داشت: از ماه‌های قبل برنامه‌ریزی اجرای این جشنواره با اهداف مشخص با همکاری حوزه‌های تخصصی، معاونت‌های شهرداری، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، سازمان زیباسازی شهرداری قم و سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم آغاز شد.

وی با بیان اینکه توجه به نما یکی از مباحث جدی ساختمان‌سازی در کشور است، ابراز کرد: متأسفانه در کلان‌شهرها توجه زیادی به مباحث اقتصادی شده و کمتر توجهی به سیما و منظر شهری شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم تصریح کرد: انتظارات از شهر قم به‌عنوان شهری دینی، مذهبی، اسلامی و با هویت برای توجه به سیما و منظر شهری با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بسیار بالاست و مسئولان استانی خواهان چاره‌اندیشی برای این موضوع هستند.

وی با اشاره به وجود طرح جامع تفصیلی و ابلاغ آن در سال گذشته عنوان کرد: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ پنج محور شهری به‌عنوان معبر اساسی در طراحی سیما و منظر برای طراحان و سازندگان پیش‌بینی شد که مراحل نهایی تصویب در کمیسیون ماده ۵ را در حال سپری شدن است.

جانقربان با تأکید بر تصویب کمیته سیما و منظر شهری در سال ۹۳ اضافه کرد: بر اساس این ابلاغ این کمیته در قم تشکیل و دبیری آن بر عهده شهرداری قم گذاشته‌شده است که شیوه‌نامه‌های آن تدوین و برای مناطق تصویب و ابلاغ‌شده است.

وی با اشاره به وجود وظایف مشخص برای کمیته سیما و منظر شهری در مناطق شهری یادآور شد: به‌صورت هفتگی این موارد مورد کنترل و بررسی قرار می‌گیرد و هر ساختمان پیش از احداث سقف دوم و بعد از مراحل سفت‌کاری باید تأییدیه نمای خود را اخذ کرده باشد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم ادامه داد: بعد از تصویب کمیسیون ماده ۵ در سال ۹۴ جلوی اجرای نماهای رومی در قم گرفته‌شده و این موضوع با همکاری واحد تخلفات شهری روند کاهشی به خود گرفته است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.