احتمال بازگشت قم به وضعیت زرد/ پُر شدن تخت‌های بیمارستان کودکان قم نگران‌کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه بیمارستان کودکان قم با روند پر شدن تخت‌های بیمارستانی روبه‌رو شده است، گفت: شرایط کرونایی قم آبی اما به‌شدت نگران کننده است و با ادامه روند کنونی احتمال می‌رود به زودی بار دیگر وارد منطقه زرد شویم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احتمال بازگشت قم به وضعیت زرد/ پُر شدن تخت‌های بیمارستان کودکان قم نگران‌کننده است
شناسه : 33362 | انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سیامک محبی روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی در سالن کرامت استانداری قم، گفت: شرایط  کرونایی قم آبی اما بشدت نگران کننده است و با ادامه روند کنونی احتمال می رود به زودی بار دیگر وارد منطقه زرد شویم.

وی افزود: میزان مراجعه به مراکز سرپایی و تست های مثبت کرونایی در سطح این استان در دو هفته اخیر با روند افزایشی همراه شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه کرد: بیمارستان کودکان قم با روند پر شدن تخت های بیمارستانی روبه رو شده و این یکی از نقاط آسیب و نگران کننده این روزهای نظام سلامت در سطح استان است.

محبی گفت: از ۴۶ مورد تست کرونای انگلیسی در قم که به پاستور ارسال شده نتیجه آزمایش ۳ مورد مثبت بوده اما احتمال دارد تعداد واقعی این افراد در سطح استان بسیار بیشتر از این تعداد است.

وی اظهار کرد: یک بیمار ۷۲ ساله، یک بیمار ۲۷ ساله و یک کودک ۱۰ ساله در قم به کرونای انگلیسی مبتلا شدند که هر سه این افراد سابقه مسافرت دارند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، ابتلای جمعی به کرونا همچنان در قم نگران کننده است و با ادامه تجمعات و دید و بازدیدهای خانوادگی باید انتظار انفجار کرونایی انگلیسی و یووهانی را در روزهای پایانی سال داشته باشیم.

محبی ادامه داد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در اغلب حوزه ها و مشاغل با روند کاهشی روبه رو شده و عادی انگاری کووید۱۹ مساله ای غیرقابل انکار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح شهید سلیمانی از جمله عوامل مهمی است که تاکنون اجازه نداده تا موج چهارم کرونا در قم شلعه ور شود.

به گفته وی، زحمات مرکز بهداشت قم و نیروهای طرح شهید سلیمانی در مسیر مبارزه با کرونا نادیده گرفته شده و تلاش های آنها در هیچ کجا دیده نمی شود و این افراد را به حق می توان سربازان گمنام سلامت نامید.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.