۱۵ جلد کتاب در همایش «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» رونمایی می‌شود

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به آثار منتشر شده همایش بین‌المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت»، گفت: تدوین مقالات علمی پژوهشی داخلی و خارجی یکی از ثمره‌های برگزاری این همایش است که ۱۵ جلد آن رونمایی می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۵ جلد کتاب در همایش «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» رونمایی می‌شود
شناسه : 33326 | انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام‌والمسلمین نجف لک‌زایی امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» که در سالن کنفرانس دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر اساس مسئله‌شناسی و نیازسنجی‌های انجام شده، کلان‌پروژه تعریف می‌کند.

وی افزود: موضوعی که تَک پروژه باشد، از اولویت فعالیت‌های پژوهشگاه خارج می‌شود چراکه این گونه پژوهش‌ها توسط افراد خارج از پژوهشگاه قابلیت انجام دارد و به همین دلیل، کلان پروژه‌ها در قالب بسته فعالیتی تعریف می‌شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: بسته فعالیتی به این معناست که طیف متنوعی از اقدامات برای هر نوع مسئله پیش بینی می‌شود، از جمله: تدوین مقالات علمی پژوهشی، تدوین آثار پژوهشی، برگزاری نشست‌های علمی و کرسی‌های ترویجی و تخصصی، برگزاری همایش‌های ملی و بین المللی، تأسیس مجلات متناسب با مأموریت و نیز نهادسازی‌ها. 

لک‌زایی افزود: یکی از کلان پروژه‌های پژوهشی که از ۱۵ سال قبل در دفتر تبلیغات اسلامی مطرح شد، پروژه «نفس و بدن» بود که این موضوع در گستره ملی و بین المللی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: نخستین همایش بین المللی «نفس و بدن» در سال ۱۳۸۹ برگزار شد و اکنون پس از ۱۰ سال دومین همایش با عنوان «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» با مشارکت اندیشمندان از دیگر ادیان و ملیّت‌ها برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره دلایل واکاوی این موضوع، گفت: ادیان ابراهیمی در مورد «انسان» مشتراکاتی دارند. اگر ما برای انسان علاوه بر جسم، قائل به یک روح و نفس هستیم، باید مشخص کنیم تکلیف این روح و نفس پس از مرگ چه می‌شود و اگر قبول داریم پس از مرگ هم به حیات خود ادامه می‌دهد، چه تأثیراتی در زندگی این جهان خواهد داشت.

لک زایی افزود: این همایش به دنبال به چالش کشیدن این است که آیا زندگی کنونی بشر با جاودانگی نفس همخوانی دارد یا باید اصلاح شود که اگر چنین مطلبی را انسان معاصر پذیرفت، معنویت و خدا و قیامت در زندگی او چه جایگاهی خواهد داشت. 

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به منشورات همایش بین المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت»، گفت: تدوین مقالات علمی پژوهشی داخلی و خارجی یکی از ثمره‌های برگزاری این همایش است و ۲۲ مجلد با عنوان محصولات همایش دوم منتشر خواهد شد که ۱۵ جلد آن در روز همایش رونمایی می‌شود.

لک‌زایی افزود: همچنین یک مجله بین المللی با موضوع «نفس» به زبان انگلیسی منتشر می‌ شود.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: به دنبال راه اندازی انجمن بین‌المللی «نفس» هم هستیم تا اساتیدی که از کشورهای مختلف در این همایش شرکت می‌کنند و دیگر علاقه‌مندان در قالب این انجمن، ارتباطات علمی خود را حفظ کنند.

خاطرنشان می‌شود در نخستین همایش بین‌المللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت»، ۱۵ کتاب «نفس و بدن و ارتباط هر یک با دیگری»، «جاودانگی بر پایه داده‌های عام عقل»، «جاودانگی»، «بررسی رابطه نفس و بدن از منظر حکمت متعالیه و نوخاسته گرایی»، «بررسی انتقادی مبانی و نتایج تجسم اعمال از نگاه ابن عربی»، «برون گرایی در محتوا و لوازم معرفت شناختی آن»، «مجموعه مطالعات نفس (۱): نفس و بدن»، «مجموعه مطالعات نفس (۲): ماهیت نفس»، «مجموعه مطالعات نفس (۳): حرکت و تکامل نفس و مسئله مرگ»، «مجموعه مطالعات نفس (۴): تناسخ»، «مجموعه مطالعات نفس (۵): جاودانگی»، «مجموعه مطالعات نفس (۶): معاد جسمانی»، «مجموعه مطالعات نفس (۷)، برزخ، تجسم اعمال، بهشت و جهنم»، «مجموعه مطالعات نفس (۸): نفس در قرآن و روایات» و «مجموعه مطالعات نفس (۹): ذهن» رونمایی می‌شود.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.