مرگ ۱۷ هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات/ بیشترین حادثه تصادفات قم مربوط به موتورسواران است

رئیس پلیس‌راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: به‌طور متوسط هرسال ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادفات از دنیا می‌روند و ۳۶۵ هزار مجروح می‌شوند که ۱۵ تا ۲۰ درصد آن‌ها منجر به معلولیت افراد می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مرگ ۱۷ هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات/ بیشترین حادثه تصادفات قم مربوط به موتورسواران است
شناسه : 33312 | انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سردار سید کمال هادیان‌فر در حاشیه افتتاح سامانه الکترونیکی کروکی تصادفات، ضمن بازدید از اتوبوس فرهنگی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در جریان برنامه‌ها و طرح‌های مشترک فرهنگی شهرداری قم و پلیس‌راهور قرار گرفت.

رئیس پلیس‌راهور ناجا در این بازدید با اشاره به اقدامات فرهنگی مشترک شهرداری قم و پلیس‌راهور، انجام هر کاری در خصوص کاهش تصادفات را ارزشمند ارزیابی کرد و اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و فرمانده ناجا، بحث کاهش تصادفات است.

هادیان‌فر خاطرنشان کرد: به‌طور متوسط هرسال ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادفات از دنیا می‌روند و ۳۶۵ هزار مجروح می‌شوند که ۱۵ تا ۲۰ درصد آن‌ها منجر به معلولیت افراد می‌شود.

هادیان‌فر در خصوص کاهش و پیشگیری از تصادفات تصریح کرد: عامل انسانی نیازمند آموزش است و آموزش پس از نهادینه شدن، تبدیل به فرهنگ می‌شود و باید فرهنگ درست رانندگی کردن و استفاده صحیح از وسیله نقلیه و سیستم حمل‌ونقل عمومی را در بین شهروندان نهادینه کرد که در این صورت می‌توانیم آمار بالای جان‌باختگان و مجروحین را کاهش دهیم.

وی با اشاره به همکاری فرهنگی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم و پلیس‌راهور در زمینه آموزش و گسترش فرهنگ ترافیک، با تقدیر از این اقدام تصریح کرد: فعالیت اتوبوس فرهنگی که در حال حاضر در زمینه آموزش ترافیک و ایمنی موتورسواران در حال انجام است، قابل توسعه برای عابرین پیاده و موضوع نادیده گرفتن قوانین راهنمایی و رانندگی است که با نشان دادن فیلم‌های مستند در این خصوص می‌توان حساسیت و خطرات آن را به شهروندان متذکر شد.

رئیس پلیس‌راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص آمار تصادفات و اینکه آمار فوتی‌های تصادفات قم بیشتر مربوط به تصادفات موتورسیکلت است، یادآور شد: کاهش تصادفات و افزایش ایمنی یک تکلیف از طرف مقام معظم رهبری و به‌عنوان تکلیفی قانونی، اخلاقی و شرعی بر همه ما واجب است و می‌توان با همکاری، نسبت به توسعه انضباط در معابر اقدام و تصادفات را به حداقل ممکن برسانیم.

وی اضافه کرد: بر حسب نظر مراجع تقلید که عمل برخلاف آیین‌نامه‌ها را خلاف شرع می‌دانند انتظار من از مردم دین‌دار قم این است که ضمن رعایت و حفظ انضباط در شهر باید شاهد کمترین آمار تصادفات فوتی باشیم و با توجه به بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) و بیوت مراجع عظام تقلید و مردم متدین همانطور که این استان در اخلاق و دین‌داری شاخص و الگوی همه کشور است با همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها شاهد کاهش تصادفات و توسعه انضباط در شهر باشیم.

هادیان‌فر همچنین از شهرداری قم و فرماندهی انتظامی استان و پلیس‌راه، راهنمایی رانندگی و معاونت اجتماعی استان که در اجرا و گسترش برنامه‌های فرهنگ ترافیک همکاری داشته‌اند تقدیر و تشکر کرد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.