انتقاد شهردار قم از تصمیمات غیرکارشناسی درباره اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری/ احصای ۲۰ مسئله بلاتکلیف شهری

شهردار قم از تصمیمات ناگهانی درباره اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری پردیسان انتقاد کرد و گفت:اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان مقرر شد ویژه معوض بافت‌های فرسوده و توسعه حرم قرار بگیرد اما تبدیل به مسکن ملی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد شهردار قم از تصمیمات غیرکارشناسی درباره اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری/ احصای ۲۰ مسئله بلاتکلیف شهری
شناسه : 33249 | انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به رسالت سنگین مدیریت شهری در قبال پروژه‌های مختلف به‌رغم برخی بی‌مهری‌ها، اظهار داشت: نگهداری شهر وظیفه مهمی است و باید دستگاه‌های اجرایی در رفع موانع، تلاش کنند.

شهردار قم افزود: متأسفانه بی‌توجهی راه و شهرسازی به برخی تعهدات و مصوبات، سبب بی‌اعتمادی به مدیریت شهری قم شد، درحالی‌که انتظار می‌رود همراهی بیشتری در توسعه و آبادانی شهر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل کلیدی در قم از سال‌های قبل تاکنون در حوزه مدیریت شهری با دیگر دستگاه‌ها حل‌نشده است، تصریح کرد: دراین‌باره ۲۰ مسئله مهم را احصاء کرده‌ایم که برخی در ارتباط با استان قم و برخی ملی است.

سقائیان‌نژاد عنوان کرد: برخی از این مسائل ناشی از ده درصد تبصره ۶ ماده ۱۱قانون زمین شهری و سهم شهرداری از اعمال ماده ۱۰۱ شهرداری و ۲۰ درصد ورودی به محدوده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر شهرسازی و شهرداری در کنار باشند، می‌توانند شهر را بهتر از ساخته و به مردم خدمت‌رسانی کرد، تصریح کرد: دراین‌باره مسائلی از منطقه پردیسان از سال ۹۰ باقی‌مانده و حل‌نشده است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: یکی از این مسائل پیرامون ۲۵ درصدی تجاری‌های پردیسان است، قرار بود با قیمت سال ۹۰ تعداد ۲۵ درصد از تجاری‌ها به شهرداری واگذار شود که همان زمان باید انجام می‌شد.

وی با اشاره به برگزاری آخرین جلسه در اردیبهشت سال ۹۹ و دستور از سوی وزیر ابراز کرد: با گذشت زمان باید با تعرفه روز، هزینه‌های شهرداری در نظر گرفته شود و قیمت زمین برای تجاری‌ها، زمان حال باشد و این امر اعمال و تهاتر انجام شود، اما در اسفندماه قرار داریم و اتفاقی نیفتاده است.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: اراضی ۳۲ هکتاری پردیسان که معوض سکونتگاه‌های غیررسمی بود و در سال ۸۶ هیئت دولت تصویب کرد که برای تملک املاک در حریم دکل‌های برق به شهرداری‌ها واگذار شود، همچنان بلاتکلیف باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه با وجود چنین تصمیماتی، یک‌دفعه اعلام شد ۳۲ هکتاری برای مسکن ملی واگذار شود، عنوان کرد: چرا اعتبار این دو موضوع ۳۲ هکتاری و ۴۸ هکتاری را از بین می‌بریم؟ این دو موضوع در حافظه مردم قم بوده و یک‌شبه برای آن تصمیم گرفته می‌شود.

شهردار قم تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان عوارض و حق تفکیک و برای آماده‌سازی هزینه کردیم که یک‌دفعه به مسکن ملی تبدیل شد، اعتقاد ما این بود برای مسکن ملی هر متر زمین بیش از ۷ میلیون تومان می‌شود و همه مسئولان مخالف بودیم.

وی خاطرنشان کرد: اما یک صورت‌جلسه‌ای با حضور وزارت راه و شهرسازی در قم امضا و قرار شد پروژه‌های ۴۸ هکتاری تعریف شود و یک‌مرتبه این مسئله نیز معلق ماند، این مسائل مدیریت شهری را نگران کرده است.

سقائیان‌نژاد اظهار داشت: اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان مقرر شد ویژه معوض بافت‌های فرسوده و توسعه حرم قرار بگیرد اما تبدیل به مسکن ملی شد و این امر دغدغه‌هایی ایجاد کرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.