افزایش روند ابتلا به کرونا در قم/ کاهش رعایت پروتکل‌ها نگران‌کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا با شیب ملایمی در سطح استان قم در حال افزایش است و تعداد افراد بدحال نیز بیشتر شده‌است، گفت: میزان استفاده مردم از ماسک در معابر عمومی در بهترین حالت به ۶۲ درصد کاهش یافته‌است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش روند ابتلا به کرونا در قم/ کاهش رعایت پروتکل‌ها نگران‌کننده است
شناسه : 33232 | انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سیامک محبی رئیس مرکز بهداشت قم در جلسه ستاد بحران استان، گفت: روند ابتلا به کرونا با شیب ملایمی در سطح استان قم در حال افزایش است و تعداد افراد بدحال نیز بیشتر شده‌است.

وی عنوان کرد: مراجعه افراد مشکوک به مراکز سرپایی تست کرونا نسبت به سه هفته گذشته طی هفته جاری با شیب افزایشی همراه شده است.

وی اظهار داشت: طی سه روز گذشته میزان ابتلا به بیماری کرونا از ۳ درصد به ازای هزار نفر به بیش تر از ۶ درصد رسیده که نشان می دهد زنجیره کووید ۱۹ در سطح شهر قم فعال است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: در طول ۵ هفته اخیر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ابعاد مختلف آن در سطح ادارات دولتی قم با روند کاهشی روبه‌رو شده است.

رئیس مرکز بهداشت قم تأکید کرد: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی و پایانه های مسافربری برون شهری به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست و وضعیت رعایت بهداشت فردی و عمومی در آنها نامطلوب است.

محبی اظهار داشت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنین در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهرحضرت معصومه(س)، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها روند کاهشی به خود گرفته است.

وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مجتمع‌های خرید و پاساژهای قم به ۵۲ درصد کاهش یافته است و احتمال می‌رود در روزهای پایانی سال ضربه سختی به نظام سلامت استان وارد کند.

به باور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح نانوایی‌های استان افزایش یافته اما شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بانک‌ها، رستوران‌ها و صنف آبمیوه و بستنی کاهش یافته‌است.

کاهش استفاده از ماسک

محبی با تأکید بر کاهش استفاده از ماسک توسط مردم و نهادهای مختلف، اظهار کرد: میزان استفاده مردم از ماسک در معابر عمومی در بهترین حالت به ۶۲ درصد کاهش یافته‌است.

وی ابراز داشت: در استان خوزستان در روزهای گذشته سه مورد مرگ کودک بر اثر کرونا گزارش شده‌است که نشان می‌دهد بازگشایی احتمالی مدارس می‌تواند وضعیت بیماری و مرگ و میر در قم را افزایشی کند.

رئیس مرکز بهداشت قم افزود: برای کنترل بیماری کرونا در قم باید سختگیری‌ها نسبت به اصناف، پلاک های غیربومی، مبادی ورودی شهر، پایانه های مسافربری و مسافران برون استانی،تورهای مسافربری و سفر به مناطق پرخطر تشدید شود.

وی تأکید کرد: پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی بر تعطیلی محل‌های بازی و شهربازی های مسقف شهر قم و کنترل بیشتر  تردد های شبانه است.

وی ابراز کرد: پیک کرونا در استان خوزستان با زاویه ۹۰ درجه درحال افزایش است و این مسئله بشدت نگران کننده و هشدارآمیز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در هفته جاری ۳ هزار و ۷۰۰ تست کرونا در مجموع در استان قم صورت گرفته است.

به گفته محبی، در هفته اخیر ۵ مرکز خدماتی و تجاری به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند و بیش از هزار اخطار صادر شده‌است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.