ویروس انگلیسی به یک قدمی قم رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی در شهرهای اطراف قم شناسایی شده و این استان در بین شهرهایی که با ویروس جهش یافته دست و پنجه نرم می کنند، محصور شده‌است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ویروس انگلیسی به یک قدمی قم رسید
شناسه : 33229 | انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران با تأکید بر به صدا درآمدن زنگ خطر خیز مجدد کرونا در قم، اظهار کرد: طی هفته جاری تست های مثبت کرونا به میزان دو برابر افزایش یافته است.

وی افزود: ویروس جهش یافته انگلیسی در شهرهای اطراف قم شناسایی شده و این استان در بین شهرهایی که با ویروس جهش یافته دست و پنجه نرم می کنند محصور شده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: ویروس جهش یافته حالت انفجاری دارد و ممکن است شرایطی به وجود بیاورد که وضعیت را بسیار دشوارتر از امروز کند.

وی تصریح کرد: هنوز ویروس انگلیسی در قم شناسایی نشده اما به محض شناسایی اولین مورد از این ویروس جهش یافته کاملاً شفاف و بدون تعارف آن را با مردم در میان خواهیم گذاشت.

قدیر افزود: از مردم قم درخواست داریم به دلیل شناسایی ویروس جهش یافته انگلیسی در شهرهای اطراف قم از هرگونه سفر به این شهرها خودداری کرده و میزبان اقوام خود از این مناطق خطرخیز نباشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: به خاطر وجود تعداد بالای زائران عراقی در قم، تعاملات جدیدی با تولیت آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برای قرنطینه این افراد در برخی هتل‌های شهر و تشدید پروتکل‌های بهداشتی درحرم مطهر انجام شده‌است.

قدیر یادآور شد: به دلیل شرایط جدید کرونایی و احتمال خیز مجدد کرونا از مسئولان درخواست داریم تا اجازه بازگشایی مدارس را تا پایان سال‌جاری ندهند و سخت‌گیری‌ها نسبت به اصناف و ناوگان حمل و نقل عمومی تشدید شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.