قم برای سوداگران مرگ امن نیست

رئیس‌کل دادگستری قم از اجرای طرح ناامن‌سازی محل‌های خرید و فروش مواد مخدر در قم خبر داد و گفت: این طرح با هدف انهدام باندهای سازمان یافته و خرده فروشان در سطح استان عملیاتی شد و موفقیت آن نشان داد که قم از ناامن ترین استان‌ها برای سوداگران مرگ در سطح کشور است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم برای سوداگران مرگ امن نیست
شناسه : 33222 | انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادگستری قم، حجت الاسلام علی مظفری از اجرای طرح ناامن‌سازی محل‌های خرید و فروش مواد مخدر در قم خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم، طرح ناامن‌سازی و پاک‌سازی محل‌های آلوده به مواد مخدر با بهره مندی از ظرفیت ضابطان قضایی و نظارت و حضور تأثیرگذار قضات، تبیین و عملیاتی شد.

وی افزود: در اجرای این طرح برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل شده و برخورد قاطع صورت گرفته است. موفقیت این طرح نشان داد که استان قم از ناامن ترین استان ها برای سوداگران مرگ در سطح کشور است.

وی تأکید کرد: با عملیاتی شدن طرح پیشگیری های وضعی در حوزه مواد مخدر، علاوه بر جمع‌آوری معتادان متجاهر، هدف اصلی طرح انهدام باندهای سازمان یافته و خرده فروشان در سطح استان بود که این امر به عنوان یک نمونه موفق از سیستم مدیریت راهبردی در امر مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور است.

رئیس کل دادگستری استان قم افزود: در کنار پیشگیری های وضعی و به کارگیری تجهیزات پیشرفته پلیسی و اطلاعاتی، استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی به عنوان یک سرمایه اجتماعی، جهت کاهش عرضه و تقاضای مصرف از یک سو و از طرف دیگر همکاری با دستگاه های نظارتی و انتظامی به عنوان بازوان اطلاعاتی سهم قابل توجهی در نیل به این موفقیت داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از مواد کشف شده در این استان، در حال ترانزیت به مقصد سایر استان ها بوده، از اشراف اطلاعاتی دستگاه های مسئول در این حوزه قدردانی کرد و افزود: شهروندان می توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مردمی قوه قضاییه (سجام) به آدرس www.sajam.scpd.ir علاوه بر اطلاع رسانی به مسئولان در این خصوص، نسبت به سایر آسیب ها و جرائم موجود در سطح شهر و همچنین اعلام راهکار مناسب برای حل مشکلات اقدام کنند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.