لزوم نصب شتاب‌نگارهای زلزله در قم

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه تأمین شتاب‌نگارهای زلزله برای ایمنی مردم قم امری لازم است، خواستار همکاری مسئولان استان در این زمینه شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم نصب شتاب‌نگارهای زلزله در قم
شناسه : 33198 | انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع با اشاره به تدوین طرح جامع سیل و زلزله برای شهر قم، اظهار داشت: از سال ۹۶ و ۹۷ چند پروژه برای شناسایی نقاط خطر در حریم و محدوده شهر قم در بخش زلزله در دستور کار قرار داشت که از فاز شناسایی نقاط خطر و میزان خسارات آغازشده و منجر به تدوین این طرح جامع شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم در خصوص نصب دستگاه‌های زلزله‌نگار و شتاب‌نگار در سطح استان، خاطرنشان کرد: طی جلسات برگزار شده در استان مقرر شد که تعدادی از این دستگاه‌ها به قم اختصاص داده شود.

سامع ادامه داد: هدف از نصب این دستگاه این بوده که زلزله از چند دقیقه و ثانیه قبل پیش‌بینی‌شده و بلافاصله زیرساخت‌های مهم شهری و تأسیسات زیرساختی شهر، عملیات خود را متوقف و به مردم هشدار می‌دهد که به پناهگاه‌ها بروند.

به گفته وی تأمین این زلزله نگارها برای ایمنی مردم قم امری لازم است و دستگاه‌های متولی باید در این امر شهرداری را کمک کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم همچنین با اشاره به تدوین طرح جامع ایمنی کلان‌شهر قم، یادآور شد: تعدادی طرح موضوعی در برنامه راهبردی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۴ قرار داشته که لازم است به‌صورت جامع به آن پرداخته شود.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.