ماجرای استعفای مدیر سابق جامعه الزهرا

طی مراسمی از زحمات چهارساله مدیریت حجت الاسلام مدنی در جامعه الزهرا تجلیل و سرپرست جدید این مجموعه حوزوی معارفه شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ماجرای استعفای مدیر سابق جامعه الزهرا
شناسه : 33190 | انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مرکز خبر حوزه، مراسم تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی، رئیس جامعه الزهرا و معارفه سرپرست جدید ظهر سه شنبه با حضور اعضای هیئت امنا و کارکنان جامعه الزهرا در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد.

حجت‌الاسلام مدنی با اشاره به مشکلات و حوادثی که در طول خدمت تاکنون رخ داده، اظهار داشت: علت استعفای بنده که یک سال گذشته آن را تقدیم کردم، به آن دلیل بود که دوره سه ساله مدیریت تمام شده بود و برای دوره بعدی قرار نبود باشم.

وی بیان داشت: بحث بودجه و مدرک، مشکلاتی است که هنوز وجود دارد و این ها از جمله دلایل حادث شده بودند. بیماری فشار خون نیز مرا اذیت می‌کند ولی چنین نیست که مرا از پای درآورده باشد، بنده اکنون آمادگی چهار، پنج کلاس درس را دارم ولی مسئله بیماری بهانه نبود و گرچه بخشی از فشار خونی که دارم به دلیل همین گرفتاری ها و مشکلات است.

رئیس سابق جامعه الزهرا(س) عنوان کرد: به مقام معظم رهبری نیز این مسائل و علت استعفا را عنوان کردم و خدا را شاکرم که پذیرفتند.

وی ابراز داشت: از روز اول مدیریت، همواه پایبند قوانین و مصوبات بودم و یاد ندارم مصوبه‌ای را عمداً عمل نکنم. در پرداخت حق اولاد فقط برای زنان سرپرست خانوار ایستادم و از در اختیار گذاشتن اطلاعات طلاب به مرکز خدمات کوتاهی نکردیم.

حجت الاسلام مدنی تصریح کرد: اعلام کردیم همه ارگان هایی که در داخل جامعه الزهرا فعالیت می کنند باید تحت مدیریت جامعه الزهرا باشند و در کمبود بودجه مجموعه، ۶ ماه مقاومت کردم. در صدور چند هزار مدرک برای طلاب تثبیت کتاب سال جامعه الزهرا و کانون بازنشستگان تلاش کردیم.

وی اظهار کرد: هیچ ویژگی در جامعه الزهرا برای خودم قائل نبودم و همواره در کنار شما بودم.

رئیس سابق جامعه الزهرا عنوان کرد: حقیقتاً مشکلات سنگینی در مسیر پیش رو بود در پرداخت حقوق و در یک برهه از زمان ۲۰ درصد بودجه جامعه الزهرا(س) را کسر کردند، بنده اجازه ندادم این خبر به پرسنل برسد و موجب ناراحتی شود.

وی ابراز کرد: تعداد زیادی از نیروها چندین سال ساعتی کار می کردند که در تغییر وضعیت آن ها پیگیر بودم و تعدادی را انجام و برخی نیز درحال انجام است.

رئیس سابق جامعه الزهرا(س) ادامه داد: گروه های علمی جامعه الزهرا، ستون فقرات این مجموعه بزرگ هستند و در تغییر وضعیت نیروهایش مصر بودم.

وی بیان کرد: مسئله خروج از قانون کار دست ما نبود و اداره کار با کسانی که در شرف بازنشستگی بودند، رفتار شایسته ای نداشت که این مسئله را با دفتر مقام معظم رهبری درمیان گذاشتم.

وی افزود: پروژه جدید جامعه الزهرا هزار میلیارد تومان سرمایه لازم دارد که پیمانکار آماده شروع کار است و امید داریم اعتبار آن آماده شود.

رئیس سابق جامعه الزهرا عنوان کرد: دوره تربیت معلم در جامعه الزهرا تاکنون دو دوره آن برگزار شده و ما باید اساتید بسیاری در این مجموعه تربیت و به استان های دیگر معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: جامعه الزهرا(س) همچنان تحت نظر مقام معظم رهبری بوده و قرار نیست به جایی ادغام شود.

 

*قرار نیست جامعه الزهرا با جایی ادغام شود

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام سید حسن ربانی رئیس هیئت امنای جامعه الزهرا اظهار داشت: خدمات و تلاش های چهار سال مدیریت حجت الاسلام مدنی بسیار ارزشمند بوده و نمی‌شود در زمان اندک همه آن را تبیین کرد.

وی بیان داشت: معمولا جامعیت داشتن در افراد کمتر دیده می شود مثلا کسانی که نگاه راهبردی دارند و آینده را می‌بینند کمتر به وضع فعلی توجه می‌کنند، ولی حجت الاسلام مدنی هردو را داشت و رفع نواقص می‌کرد.

https://media.hawzahnews.com/d/2021/02/23/4/1104190.jpg

وی بیان داشت: همچنین حجت الاسلام  مدنی توجه همزمان به آموزش و پژوهش، فرهنگ و امر تبلیغ و  نگاه همزمان به مسائل داخلی و بین المللی داشت و توجه به ارتقای جامعه الزهرا و رشد علمی در جهات مختلف را اهمیت می داد و سه همایش بین المللی در لبنان و هند برگزار کرد.

رئیس هیئت امنای جامعه الزهرا عنوان کرد: کسانی که در مدیریت موفق‌اند کمتر به اخلاق اهمیت می‌دهند، اما وی هر دو را داشت و برخورد حسنه با کارکنان و دیگران داشت و این نشان از تربیت روح و اخلاقیات است.

وی افزود: درست است که همه آمال و آرزوها حاصل نمی شود و نگرانی حجت الاسلام مدنی از کارهای عقب مانده نشان از دلسوزی وی است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه ادامه داد: همین که مدیریت پنج سال آینده را نپذیرفت، رفتار کریمانه وی را نشان می‌دهد زیرا گفته بود که نمی‌تواند حضور داشته باشد تا بعدا به دلیل عدم حضورش شرمنده نشود.

وی بیان کرد: بسیار اصرار داشتیم که هنوز در منصب مدیریت باشد اما ناچار به قبول تصمیم‌شان شدیم.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری و همچنین بنده نظرمان این است که دیگران باید از جامعه الزهرا(س) الگو بگیرند. اصلا قرار نیست مؤسسه جامعه الزهرا(س) با جایی ادغام شود. برند ارزشمند جامعه الزهرا(س) همچنان باقی می‌ماند و فقط براساس شورای سیاست گذاری خودش اداره خواهد شد.

 

*دو ماه بیشتر نمی‌مانم

همچنین حجت الاسلام احمد دیانی سرپرست جدید جامعه الزهرا(س) اظهار داشت: بنده معمولاً در امور جامعه الزهرا مشاوره ارائه می دادم و بنابر تصمیم هیئت امنا و احترام به آرای جمع، فعلاً سرپرستی موسسه جامعه الزهرا(س) را پذیرفتم و ان شاءالله طی دو ماه، مدیر جدید انتخاب خواهد شد.

https://media.hawzahnews.com/d/2021/02/23/4/1104196.jpg

وی بیان داشت: بسیار اصرار داشتم حجت الاسلام مدنی فعلاً در مدیریت باشند اما نظر خودشان برایمان حائز اهمیت است.

سرپرست جامعه الزهرا عنوان کرد: تقاضا دارم همه دستگاه‌ها، هدف یکسان تربیت طلبه و نیروی انسانی در طراز خانه ای که به نام جامعه الزهرا(س) است را دنبال کنند. کسانی تربیت شوند که جامعه را از انحراف دور کرده و به سوی کمال برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین دیانی خطاب به پرسنل جامعه الزهرا(س)تصریح کرد: بنده تقریبا پرسنل جامعه الزهرا(س) را می شناسم. باید منافع شخصی را رها کنید و هدف بزرگ تربیت انسان هایی همچون سیده النسا العالمین را درپیش گیرید. نباید گاهی اوقات توجه به ابزارهایی ما را از این هدف بزرگ بازدارد.

وی افزود: تغییر مدیریت ها در جامعه الزهرا تزلزل ایجاد می کند و بنده نیز با این تغییر موافق نبودم و تلاش کردم حجت الاسلام مدنی خودشان در منصب باشند اما نشد. امید که خیر باشد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.