رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم خبر داد

سیزدهمین دوسالانه آثار طراحان گرافیک استان قم برگزار می شود/ اعلام شرایط عضویت در انجمن هنرهای تجسمی قم

شهر بیست/ رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم از برگزاری سیزدهمین دوسالانه آثار طراحان گرافیک استان قم خبر داد و محورهای فراخوان آن را اعلام کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سیزدهمین دوسالانه آثار طراحان گرافیک استان قم برگزار می شود/ اعلام شرایط عضویت در انجمن هنرهای تجسمی قم
شناسه : 3319 | انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، علی سلطانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه قم، با اعلام فراخوان سیزدهمین دوسالانه آثار طراحان گرافیک قم، اظهار کرد: گرافیک قم جایگاه شایسته‌ای در کشور دارد و تاکنون دوازده دوسالانه آثار طراحان گرافیک قم برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دوازدهمین دوسالانه طراحان گرافیک قم در سال ۹۳ برگزار شد، تصریح کرد: از امروز محورهای سیزدهمین دوسالانه اعلام فراخوان می شود و همزمان با روز جهانی گرافیک در هفتم اردیبهشت سال آینده، مراسم افتتاحیه نمایشگاه برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن های تجسمی افزود: آثار سیزدهمین دوسالانه طراحان گرافیک قم در دو نمایشگاه اشراق و فرهنگ اکران خواهد شد و تا ۲۷ اردیبهشت هم ادامه خواهد داشت.

سلطانی با بیان اینکه سیزدهمین دوسالانه طراحان گرافیک قم در چهار بخش اصلی، تجربی، آژانس های تبلیغاتی و موضوعی برگزار می شود، تصریح کرد: بخش اصلی دوسالانه شامل آثار هنری و گرافیکی می شود که سفارش دهنده واقعی داشتند و اکران شده اند.

وی افزود: بخش تجربی مربوط به هنرمندان و هنرجویانی می شود که آثار خوبی را دارند اما کارشان سفارش دهنده نداشته است.

دبیر سیزدهمین دوسالانه طراحان گرافیک قم افزود: بخش آژانس های تبلیغاتی برای نخستین بار در این جشنواره اضافه شد تا از ظرفیت کانون های تبلیغاتی بیشتر استفاده شود.

سلطانی تصریح کرد: سه بخش اصلی، تجربی و آژانس های تبلیغاتی شامل هفت رشته «پوستر»، «نشانه و نشانه نوشته»، «جلد و صفحه آرایی»، «بسته بندی»، «هویت بصری»، «گرافیک متحرک» و «فونت» می شود و بخش موضوعی نیز در رشته پوستر با موضوع «رفع آسیب های اجماعی» است.

وی افزود: علاوه بر اینکه آثار راه یافته در نمایشگاه اکران می شود، قرار است در بیلبوردهای سطح شهر نیز اکران عمومی شود.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم همچنین در رابطه با فراخوان عضویت انجمن هنرهای تجسمی، گفت: این انجمن به همت پیشکسوتان و پایه گذاران خود، سبقه زیادی دارد و فعالیت های قابل توجهی داشته است.  

سلطانی افزود: ما کمتر استانی را داریم که انجمن های هنری فعالی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون در شش رشته، هفتادوسه دوسالانه برگزار شده است، تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده تلاش ها و همت پیشکسوتان هنرهای تجسمی قم است.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم، نبود بانک اطلاعاتی قوی و سازمان یافته از هنرمندان را به عنوان ضعف این انجمن یاد کرد و گفت: برای اینکه این ضعف را پوشش دهیم، فراخوان عضویت در انجمن هنرهای تجسمی اعلام شد.

سلطانی با بیان اینکه عضویت در انجمن هنرهای تجسمی در سه سطح اعضای پیوسته، اعضای وابسته و اعضای افتخاری است، افزود: اعضای پیوسته شامل تمامی فعالان حوزه هنرهای تجسمی، پژوهشگران و فارغ التحصیلان رشته های هنرهای تجسمی و نیز دانشجویان و هنرجویان می شود و دارای حق رأی در مجمع عمومی هستند.

وی تصریح کرد: اعضای وابسته به کسانی اطلاق می شود که علاقه مند آثار هنری و مباحث هنرهای تجسمی هستند اما بدون حق رأی در مجمع عمومی خواهند بود.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی افزود: اعضای افتخاری نیز شامل کسانی می شود که به تشخیص و انتخاب هیئت امنا، بدون پرداخت حق عضویت سالانه، کارت عضویت دریافت می کنند و دارای حق رأی در مجمع عمومی هستند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.