دستگیری کلاهبردار میلیاردی با روش خرید خشکبار از سایت دیوار

دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری یک کلاهبردار خرید محصولات کشاورزی، خشکبار و آجیل در سایت دیوار به ارزش حدود ۲۰ میلیارد تومان خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دستگیری کلاهبردار میلیاردی با روش خرید خشکبار از سایت دیوار
شناسه : 33174 | انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادستانی قم، حجت‌الاسلام حسن غریب با اشاره به اینکه این پرونده کلاهبرداری بیش از ۲۰ شاکی دارد، اظهار کرد: این متهم با رصد آگهی‌های سایت دیوار، افرادی را که اقدام به نشر آگهی فروش محصولات کشاورزی، خشکبار و آجیل می‌کردند، شناسایی می‌کرد و برای خرید محصولات آنها ۲۰ درصد نقد و مابقی آن را چک‌های بی اعتبار به فروشندگان پرداخت و اموال آنها را تصاحب می‌کرد.

این مقام قضایی گفت: متهم با کمک اعضای خانواده و همدستانش و اجرای مانورهای متقلبانه، فروشندگان را به قم می‌کشاند و پس از جمع آوری و تصاحب این اموال به ارزش حدود ۲۰ میلیارد تومان متواری شده بود.

دادستان قم با بیان اینکه این متهم طی روزهای گذشته با عملیات قضایی و پلیسی ویژه‌ای شناسایی و در کرج دستگیر شد، گفت: با صدور دستورات قاطع قضایی و پیگیری های شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای قم از جمله اعطای نیابت قضایی به حدود ده شهر در کشور، مسدودی حسابهای متهم، شناسایی و ردیابی خطوط تلفن مورد استفاده، دستور منع خروج متهم از کشور، متهم در کرج دستگیر شد و پیگیری های قضایی برای صورت برداری از انبارها و اموال کشف شده، شناسایی و دستگیری افراد مرتبط، همدستان متهم و مال‌خرها در حال انجام است.

وی در پایان در خصوص هوشیاری و رعایت احتیاط لازم در معاملات به شهروندان هشدار داد و تأکید کرد: مردم باید در معاملات خود به‌ویژه در فضای مجازی از اعتماد به افراد شیاد که با بیان قیمت مناسب و شرایط ویژه در یک معامله در کمین اموال آنان نشسته اند، جداً پرهیز کنند.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.