عملکرد کادر درمانی ایران از سطح کشورهای پیشرفته بالاتر است/ زائران عراقی پایش سلامت می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تلاش یک‌ساله گذشته مدافعان سلامت فراتر از ایثار بود و از شرافت کادر درمان به‌خوبی دفاع شد، گفت: پیش‌بینی‌ها از تعداد فوتی‌های روزانه بالاتر از ۱۰۰۰ نفر در دی و بهمن‌ماه حاکی بود ولی با همراهی و همدلی مردم و مسئولان به زیر ۱۰۰ نفر فوتی در یک روز رسیده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عملکرد کادر درمانی ایران از سطح کشورهای پیشرفته بالاتر است/ زائران عراقی پایش سلامت می‌شوند
شناسه : 33169 | انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدرضا قدیر در آیین نامگذاری تقاطع غیرهمسطح مدافعان سلامت استان قم، با تبریک اعیاد ماه رجب و قدردانی از نامگذاری این تقاطع توسط شهرداری قم، اظهار کرد: در یکسال گذشته تلاش مدافعان سلامت فراتر از ایثار بود و از شرافت جامعه پزشکی، پرستاران و کادر سلامت به‌خوبی دفاع شد.

وی با بیان اینکه مدافعان سلامت به شهادت رسیده افراد تکرارنشدنی هستند، ابراز کرد: عملکرد کادر درمانی ایران در انتهای شیوع کرونا قابل قضاوت است ولی هم‌اکنون در تمامی مراجع و آمارهای رسمی عملکرد جمهوری اسلامی از بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا بالاتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها از تعداد فوتی‌های روزانه بالاتر از ۱۰۰۰ نفر در دی و بهمن‌ماه حاکی بود ولی با همراهی و همدلی مردم و مسئولان این آمار به زیر ۱۰۰ نفر فوتی در یک روز رسیده که نقش کادر درمانی در این موفقیت انکارناپذیر است.

وی با تأکید بر اینکه انگلیس به‌عنوان یکی از قوی‌ترین کشورهای موفق در سیستم درمانی، این روزها با آمارهای بالای فوتی و بستری در جهان روبه‌روست، تصریح کرد: کادر درمانی خالصانه در هفته‌های گذشته با وجود نگرانی‌ها در حال مبارزه با ویروس کرونا در بیمارستان‌ها هستند.

قدیر با ابراز نگرانی از شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی در کشور و استان قم، عنوان کرد: آمارهای بستری به‌رغم این نگرانی‌ها افزایش چندانی نداشته است، هرچند در روزهای گذشته بیشترین تست‌های کرونا با حدود ۷۰۰ تست انجام‌شده است.

وی با اشاره به افزایش بیماریابی در سطح استان یادآور شد: ماهیت این ویروس به نحوی بوده که می‌تواند در چند روز مانند انفجاری منجر به درگیری افراد زیادی از جامعه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه هرلحظه امکان داشته که استان قم درگیر ویروس جهش‌یافته شود، اظهار داشت: وضعیت کشور عراق بسیار نامناسب است و زائران عراقی در استان مورد پایش سلامت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به قدرت بالای سرایت ویروس جهش‌یافته ابراز کرد: تراکم مردم در استان زیاد است و با توجه به سرایت بالای ویروس نگران شیوع موج جدید کرونا در استان هستیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.