۶۷ تن از پسماند روزانه قم را نایلون و کیسه زباله تشکیل می‌دهد

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: ۱۰ درصد معادل ۶۷ تُن از پسماند روزانه قم را نایلون و کیسه زباله تشکیل می‌دهد و این به معنای فاجعه در مدیریت بحران است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۶۷ تن از پسماند روزانه قم را نایلون و کیسه زباله تشکیل می‌دهد
شناسه : 33157 | انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با تأکید بر اهمیت نقش صنایع در کاهش تولید پسماند، اظهار داشت: اگر صنایع برای حفظ محصولات تولیدی خود از بسته‌بندی استفاده می‌کنند، این بسته‌بندی‌ها باید قابل بازچرخش در صنعت باشد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: صنایع نباید مواد و متریالی استفاده کنند که قابل بازیافت نباشد یا با هزینه بالایی باید آن را به چرخه تولید بازگرداند.

میرابراهیمی بیان کرد: گاهی در تولید بطری نوشیدنی‌ها از چند لایه مواد برای ماندگاری محتوای داخل ظرف استفاده می‌شود، در حالی که این مواد به راحتی بازیافت نمی‌شود یا با هزینه‌های بالا باید آن را بازیافت کرد.

وی عنوان کرد: بازیافت برخی از مواد به دلیل هزینه‌های بالا، توجیه اقتصادی ندارد و به همین دلیل به طبیعت می‌آید و آلودگی محیط زیست را به همراه دارد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: همچنین در بسته‌بندی اقلامی مانند پفک و چیپس ومواد غذایی نیز از بسته‌بندی‌هایی استفاده می‌شود که بازچرخشی در صنعت ندارد، برای از میان بردن چنین رویکردی در صنایع، نیازمند بازنگری در قوانین هستیم.

میرابراهیمی تصریح کرد: در سال ۹۹ قانونی برای کنترل وضعیت تولیدات به لحاظ بازپرخش به صنعت و طبیعت تصویب شده که باید به خوبی اجرایی و حمایت شود.

وی گفت: در واقع صنعت‌گر بداند که اگر محصولی را تولید کرد که مخرب محیط زیست بود ملزم به پرداخت هزینه‌ها و جرائم است، با اجرای چنین قانونی به سمتی می‌رویم که محصولات با تخریب زیست محیطی کمتر و فرآیند بازیافت بیشتری تولید می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: بسته‌بندی‌ها می‌تواند به گونه‌ای باشد که در جریان تولید قرار گیرد و این امر درصد عمده‌ای از نگرانی‌ها را حل می‌کند.

نوشته های مشابه
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.