ساماندهی و ایمن سازی ۴ هزار درخت خطر آفرین در سطح شهر

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: از ابتدای سال کمیته ساماندهی درختان خطرآفرین شهر تشکیل شده و طی این مدت نزدیک به چهار هزار درخت خطر آفرین در سطح شهر شناسایی شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساماندهی و ایمن سازی ۴ هزار درخت خطر آفرین در سطح شهر
شناسه : 33150 | انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به وضعیت درختان خطرآفرین و ناایمن سطح شهر، اظهار کرد: در بازدیدهایی که در قالب کمیته ساماندهی متشکل از کارشناسان فضای سبز و گیاه‌شناس از بوستان‌ها و معابر سطح شهر انجام می‌شود، درختان آلوده به بیماری و خشک شده که احتمال سقوط و صدمه دارند، شناسایی شده و پس از علامت‌گذاری با اخذ مجوزهای لازم، نسبت به حذف آنها اقدام می‌شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر اینکه این درختان خشک با درختان چندساله جایگزین می‌شوند، خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر که این پروژه آغاز شده، نزدیک به ۴۰۰۰ اصله از گونه‌هایی نظیر اکالیپتوس، توت، نارون، اقاقیا، کاج و… شناسایی شده که براساس بیماری و خسارت و میزان خطرآفرینی نسبت به حذف آن اقدام می‌شود.

جوادیان تصریح کرد: البته انحراف درخت و زاویه‌دار شدن نسبت به حالت طبیعی و غیرقابل اصلاح‌بودن این درختان، هم یکی از دلایل حذف درختان است.

وی اذعان کرد: شهروندان هم می‌توانند در صورت خطرآفرینی درختان درخواست خود را برای بازدید در سامانه ۱۳۷ و یا درگاه اینترنتی سازمان به آدرس www.QOMparks.ir ثبت کرده تا اقدامات لازم در خصوص آن صورت پذیرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.