حمایت شورای شهر قم از باغ پرندگان/ نقایص احتمالی برطرف شود

یکصد و هشتاد و سومین نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر با طرح موضوعاتی مانند اصلاحیه بودجه سال جاری برخی سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری و همچنین بحث و بررسی درباره موضوع باغ پرندگان قم همراه بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حمایت شورای شهر قم از باغ پرندگان/ نقایص احتمالی برطرف شود
شناسه : 33125 | انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، در این نشست که صبح امروز در محل ساختمان شهید باکری شورای اسلامی شهر برگزار شد، رئیس شورای اسلامی شهر قم معدوم سازی تعدادی از پرندگان را در باغ پرندگان شهر دردناک خواند و بر ضرورت بررسی نقاط قوت و ضعف باغ پرندگان تأکید کرد.

عبدالله جلالی همچنین خواستار نقد اصولی فعالیت‌های مدیریت شهری به معنای بررسی همزمان محاسن و معایب فعالیت ها و پروژه ها شد.

همچنین معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این نشست با بیان این که از همه تجربه‌های باغ‌های پرندگان شهرهای دیگر برای طراحی و احداث باغ پرندگان قم استفاده شده است، خاطرنشان کرد: باغ پرندگان به زودی پس از طی کردن دوره قرنطینه بازگشایی خواهد شد.

سید امیر سامع در عین حال افزود: باغ پرندگان یکی از پروژه های مجموعه هزار هکتاری زائر شهر قم است که در کنار بوستان های شهری مجهز می تواند محلی برای تفریح و آرامش مردم باشد.

محسن مُحرّری عضو دیگر شورای اسلامی شهر قم هم در این جلسه با بیان این که مجموعه مدیریت شهری موافق اصل موضوع احداث باغ پرندگان بوده و هستند اظهار کرد: البته برخی از اظهارنظرها درباره این باغ حتی پیش از افتتاح آن هم مطرح می شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر ادامه داد: البته احداث باغ پرندگان به نوعی مطالبه مردم شهر هم بود، چراکه برخی از مردم برای دیدن این مکان تفریحی به شهرهایی مانند تهران و اصفهان می‌رفتند.

محرری با اشاره به حضور مشاور مخصوص در این پروژه با توجه به برخی نگرانی‌های اقلیمی یادآور شد: البته در این زمینه جای این پرسش وجود دارد که آیا همه پیشنهادهای این مشاور مخصوص در اجرای باغ پرندگان قم لحاظ شده یا برخی از آن ها به هر دلیل به اجرا نرسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر سپس به ضرورت وجود تور برای حفاظت مجموعه باغ پرندگان اشاره کرد و گفت: فاضلاب این مجموعه نیز باید مورد دقت نظر کامل قرار گیرد.

وی با انتقاد از حاشیه سازی های مربوط به معدوم سازی بخشی از پرندگان این باغ اذعان کرد: مردم باید بدانند که معدوم سازی پرندگان یا مواردی مانند معدوم سازی مرغ در مرغداری‌های صنعتی سطح کشور بر اثر شیوع بیماری طیور، یک امر عادی است که رسانه ای هم نمی‌شود، به بیان دیگر گاهی به دلیل بیماری ۵ قطعه مرغ، کل طیور مرغداری که به ۵۰ هزار و بیشتر می رسد معدوم می‌شود.

حسن بختیاری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه اظهار کرد: البته همه فعالیت‌ها و پروژه‌های شهرداری‌ها برای خدمت رسانی بیشتر به مردم است، اما در عین حال باید توجه داشت که پروژه‌هایی مانند باغ پرندگان دارای حساسیت‌های ویژه‌ای است و از این رو باید دقت بیشتری در روال تصمیم گیری، طراحی و اجرای آن‌ها محقق شود.

وی با تأکید بر این که ارزیابی‌های زیست محیطی پروژه‌ها باید واقعی باشد، ادامه داد: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود که این ارزیابی‌ها به صورت سفارشی انجام می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قم در عین حال ایجاد مکانی برای تفریح عمومی مردم، ارتقای دانش و آگاهی و همچنین کمک به تحقق سلامت روح و روان را از جمله فواید باغ پرندگان برشمرد و گفت: البته این امر مستلزم رعایت همه الزامات و در نظر گرفتن همه جوانب است تا چنین پروژه هایی به محل حرف و حدیث تبدیل نشود.

و اما بررسی لوایح اصلاحیه های بودجه سال ۱۳۹۹ برخی سازمان های زیرمجموعه شهرداری قم بخش دیگری از نشست امروز شورای اسلامی شهر بود.

مجید اخوان به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی در این باره بیان داشت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و البته با توجه به این که بسیاری از سازمان های زیرمجموعه شهرداری در سال جاری مشمول اصلاحیه یا متمم بودجه شده اند، ضروری است تا همه این اصلاحیه‌ها به موقع و تا قبل از پایان سال به انجام برسد.

وی سپس لایحه اخذ مجوّز اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان مدیریت پسماند را از حیث وصولی و هزینه به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مطرح کرد که این لایحه به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

اعضای شورا در ادامه با لایحه اخذ مجوز اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان قطار شهری قم به مبلغ وصولی و هزینه ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز موافقت کردند.

اخذ مجوّز صدور پروانه رایگان برای مؤسسه فرهنگی و هنری حضرت خدیجه(س) با کاربری آموزشی در محدوده بلوار پیامبر اعظم (ص) و با حفظ مالکیت شهرداری، بخش دیگری از نشست امروز شورای اسلامی شهر بود.

نوشته های مشابه
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.