ابتلای بیش از ۶۰ پزشک عمومی قم به کرونا

رئیس انجمن پزشکان عمومی قم گفت: بیش از ۶۰ پزشک عمومی قم که در مطب خود به بیماران خدمات ارائه می‌دادند طی پیک‌های متعدد کرونایی به این بیماری مبتلا شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ابتلای بیش از ۶۰ پزشک عمومی قم به کرونا
شناسه : 33094 | انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، رضا ابراهیمی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز به صورت مجازی برگزار شد عنوان کرد: بیشترین تعداد شهیدان جامعه پزشکی استان قم از پزشکان عمومی بوده‌اند و تعداد ابتلا نیز در بین این پزشکان زیاد بوده است.

وی با بیان اینکه انجمن پزشکان عمومی استان قم با نخستین جرقه‌های بروز کرونا در استان فعالیت خود را در راستای مهار این بیماری شروع کردند، افزود: مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته توسط این انجمن شامل توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، توزیع ابزار حمایتی، توزیع مواد ضدعفونی کننده محیط ویژه فضای مطب‌ها، توزیع ۲۰ دستگاه پالس اکسیمتر به منظور کنترل اکسیژن خون بیماران، اجرای مرتب طرح ضدعفونی ساختن مطب‌ها و همکاری داوطلبانه با برخی نهادهای مردمی برای ویزیت مردم در مناطق محروم شهر می‌شود.

رئیس انجمن پزشکان عمومی قم یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته توسط این انجمن را تشکیل گروه واتساپی با حضور فعال بیش از  ۲۰ متخصص با تخصص‌های مختلف و بیش از ۲۲۰ پزشک عمومی از مناطق مختلف برشمرد و گفت: هدف از تشکیل این گروه ارائه مشاوره جمعی برای درمان بیماران کرونایی و تشریح دقیق تست‌ها و نتایج رادیوگرافی‌ها بود و در حقیقت  یکی از مؤثرترین گروه‌هایی بود که در دوران کرونا در کشور شکل گرفت.

وی تصریح کرد: بیش از پنج هزار گرافى و سى تى توسط انجمن پزشکان عمومی و پزشکان همیاراستان قم تحلیل و بررسی شد.

ابراهیمی اذعان کرد: برگزاری بیش از ۱۲ برنامه علمی به صورت زنده  و هر بار به مدت دو ساعت و همچنین برگزاری همایشی در زمینه آخرین درمان‌های کرونا با حضور پزشکان از دیگر اقدامات این انجمن است که از نظر علمی به پزشکان بسیار کمک کرد.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار ویزیت در سطح مطب‌ پزشکان عمومی استان در بازه یکساله اخیر صورت گرفته است.

رئیس انجمن پزشکان عمومی قم از مبتلا شدن بیش از ۶۰ پزشک عمومی که در مطب خود به بیماران خدمات ارائه می‌دادند خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ پزشک استان نیز به مدت یک ماه از حضور در مطب به دور بودند و در این میان سه پزشک عمومی به شهادت رسیدند.

وی افزود تجلیل از خانواده‌ شهدای سلامت طی دیدار با آنان، همکاری با ستاد کریمه استان و یادآوری آخرین پروتکل‌های کرونا به صورت روزانه نیز از دیگر اقدامات این انجمن در ایام شیوع کرونا بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه دستورالعملی برای مطب پزشکان تنظیم و ابلاغ شده تا از تجمع مردم در مطب‌ها جلوگیری شود افزود: در این زمینه بازرسی‌ها به‌صورت مرتب انجام می‌شود و مطب‌ها نیز موظف به رعایت فاصله‌گذاری و ایجاد سامانه نوبت‌دهی اینترنتی شده‌اند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.