تبدیل کوه دوبرادران قم به ژئوپارک فسیلی بررسی می‌شود

مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: منطقه کوه دوبرادران از مراکز فسیلی مهم در محدوده کلانشهر قم بوده و مطالعات لازم برای تبدیل این منطقه به «ژئوپارک فسیلی» انجام می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تبدیل کوه دوبرادران قم به ژئوپارک فسیلی بررسی می‌شود
شناسه : 33080 | انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل محیط زیست قم، محمد مدادی در حاشیه بازدید از برخی مراکز فسیلی در قم در سخنانی اظهار داشت: حفاظت از ذخایر فسیلی و شواهد دیرینه شناسی جهت حفظ تاریخی طبیعی و اکولوژیک هر منطقه بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه با مطالعه و پایش اولیه برخی از مراکز فسیلی در استان قم، اهمیت انجام مطالعات و حفاظت بیشتر از این مناطق به خوبی نمایان است، خاطرنشان کرد: این مناطق با توجه به ساختارهای زمین شناسی و وجود ذخایر فسیلی، از کانون های بارز فسیلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست گفت: برخی از این مراکز فسیلی به ویژه در منطقه کوه دوبرادران، با توجه به قرار گرفتن در طرح های توسعه کلانشهر قم، ظرفیت مناسبی برای تبدیل به «ژئوپارک» را داشته و مطالعات لازم و طرح های پیشنهادی در این زمینه ارائه می شود.

وی بر ضرورت تدوین طرح جامع کوه دوبرادران قم با لحاظ ارزش های حفاظتی و گردشگری تأکید کرد و گفت: سازند زمین شناسی قم به طور گسترده در کوه‌های جنوب دشت قم رخنمون داشته و با وجود فسیل های ارزشمند، می تواند به عنوان مناطق علمی، تحقیقاتی و گردشگری مورد توجه و استفاده قرار بگیرد.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.