مراسم اعتکاف در قم برگزار نمی‌شود

استاندار قم با اشاره به لغو برگزاری مراسم اعتکاف و تصمیم ستاد ملی کرونا برای اعمال محدودیت‌های جدی‌تر در خوزستان، گفت: از آنجا که برخی از این بیماران از کشور همسایه ما یعنی عراق وارد شدند و مقصدشان نیز شهرهای زیارتی از جمله قم است، باید تدابیر لازم را اتخاذ کنیم تا از این ناحیه دچار آسیب نشویم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مراسم اعتکاف در قم برگزار نمی‌شود
شناسه : 33053 | انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، بهرام سرمست روز شنبه درپایان جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس در آن شرکت کرده بود، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ما یکسال گذشته را با کرونا پشت سرگذاشتیم و امروز نیز نگران موج چهارم هستیم، از این رو در این جلسه مروری بر وضعیت کرونایی کشورها و همچنین استان های مختلف صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش ارائه شده متأسفانه در ارتباط با خوزستان شاهد افزایش شتابان بستری‌ها و فوتی‌ها کرونایی هستیم، گفت: اکثر این فوتی‌ها و بستری‌ها به ویروس جهش یافته انگلیسی و حتی آفریقایی مبتلا شدند که این موضوع نگران‌هایی را مطرح می کند.

وی با اشاره به تصمیم گرفته شده در ستاد ملی مبنی بر اعمال محدودیت‌های جدی‌تر برای خوزستان، گفت: از آنجا که برخی از این بیماران کسانی هستند که از کشور همسایه ما یعنی عراق وارد شدند و مقصدشان نیز شهرهای زیارتی از جمله قم است، باید تدابیری را اتخاذ کنیم تا از این ناحیه دچار آسیب نشویم.

سرمست اضافه کرد: به احتمال زیاد محدودیت‌های جدی‌تری در رابطه با ورود و خروج افراد از مرزهای کشور در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: در مورد محدودیت‌های سفرهای نوروزی نیز مصوبه‌هایی مطرح شد که جزئیات آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

استاندار قم با تأکید بر اینکه امسال نیز باید تعطیلات نوروزی را متناسب با شرایط کرونایی سپری کنیم، تصریح کرد: در این زمینه محدودیت‌هایی باید اعمال شود و شهروندان هم به یک سبک زندگی جدید که با شرایط کرونایی مطابقت دارد، عادت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا و با توجه به نگرانی‌هایی که برای سلامتی معتکفان وجود دارد آیین اعتکاف در هیچ نقطه‌ای از کشور برگزار نخواهد شد، یادآور شد: درحال حاضر وضعیت کرونا درقم آبی است ولی در اطراف ما استان‌های مختلف درگیری بیشتری با این بیماری دارند به همین علت احتمال شکننده بوده وضعیت قم است. از این رو در آستانه سال جدید باید چه در مراکز خرید و چه درمناسبت‌هایی که پیش رو داریم، تجمع‌ها را به حداقل رسانده و مراقبت‌ها و اعمال پروتکل‌ها را نیز بیشتر کنیم.

استاندار قم بیان کرد: محدودیت تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد همچنان برقرار است و ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.