باغ گیاهان دارویی علوی توسعه می‌یابد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: به زودی باغ گیاهان دارویی علوی احیا شده و امکان بازدید عموم نیز از آن فراهم خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
باغ گیاهان دارویی علوی توسعه می‌یابد
شناسه : 33027 | انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به اقدامات تحقیقاتی سازمان پارک‌ها برای کاشت و نگهداری گونه‌های مختلف در شهر، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر طرح‌های ویژه‌ای برای تحقیقات در خصوص گونه‌های سازگار با اقلیم قم و یا نحوه نگهداری مطلوب گیاهان با استفاده بهینه از منابع آبی صورت گرفته و برای این کار سایت‌های ویژه تحقیقاتی نیز ایجاد شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به طرح تحقیقاتی گونه‌های سازگار با اقلیم قم، گفت: با توجه به اتمام طرح تحقیقاتی مشترک سازمان پارک‌ها و مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی در باغ گیاهان دارویی بوستان علوی، گونه‌های قبل که در این باغ موجود بوده حفظ شده و ۲۰ گونه جدید هم به عنوان نتایج طرح جدید کاشت خواهد شد.

جوادیان به برنامه این سازمان برای این باغ اشاره کرد و افزود: جمعا تعداد ۴۵ گونه در مساحتی به متراژ ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع در این باغ عملیات کشت صورت خواهد گرفت تا بتوانیم بهره‌برداری جدیدی از آن داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور در نظر داریم در آینده امکان بازدید عموم از این مکان به عنوان سایت گونه‌های دارویی و تحقیقاتی فراهم شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.