ریزش معدن منگنز ونارچ قم/ سه کارگر نجات یافتند

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با اشاره به حادثه ریزش معدن منگنز ونارچ قم، گفت: سه تن از کارگرانی که داخل معدن بودند و دچار حادثه شدند نجات پیدا کرده و خارج شدند و تلاش برای نجات یک کارگر محبوس مانده ادامه دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ریزش معدن منگنز ونارچ قم/ سه کارگر نجات یافتند
شناسه : 32999 | انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، محسن اروجی با اشاره به ریزش معدن منگنز اظهار داشت:‌ این ریزش ساعت ۱۱:۵۰ در عمق ۲۹۰ متر زیرزمین رخ داده که تاکنون هیچ مصدومی نداشته ولی متأسفانه یک نفر زیرآوار مانده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم با بیان اینکه بلافاصله تیم‌های هلال احمر برای یافتن کارگر مفقود شده به محل اعزام شدند، افزود:‌ تیم‌های واکنش سریع و سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در ارزیابی اولیه مشخص شد که سه کارگر در زیر آوار هستند که این آمار در ادامه به چهار کارگر افزایش یافت، گفت:‌ سه نفر از افرادی که داخل معدن بودند و دچار حادثه شدند نجات پیدا کرده و خارج شدند و تلاش برای نجات یک نفر باقیمانده ادامه دارد.

*اعزام ۲۰ آتش‌نشان به محل

سخنگوی آتش‌نشانی قم نیز با اشاره به وقوع حادثه ریزش معدن منگنز اظهار داشت: رأس ساعت ۱۱:۵۸ امروز گزارشی مبنی بر ریزش آوار در عمق ۲۹۰ متری معدن منگنز به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی قم اعلام شد.

حمید کریمی با بیان اینکه بلافاصله سه دستگاه خودروی آتش‌نشانی و ۲۰ آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند، ابراز کرد: همچنین ۳ دستگاه خودروی پشتیبان نیز برای اتفاقات غیرمترقبه به محل اعزام شدند.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون ۱۲ آتش‌نشان به همراه کارکنان معدن به عمق ۲۹۰ متری این معدن منتقل‌شده‌اند، تصریح کرد: قسمتی از چوب‌ها در حال فیکس شدن بوده و محیط در حال آرام‌سازی و آواربرداری است که امیدواریم یک‌نفری که در حادثه محبوس شده نجات پیدا کند.

معدن منگنز ونارچ در حدود ۴۰ کیلومتری شهر قم و در بخش کهک نزدیکی روستای ونارچ واقع شده است.

*اعزام تیم واکنش سریع هلال احمر قم

همچنین محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به این حادثه، گفت: در دقایق اولیه، تیم واکنش سریع و تیم آنست وارد منطقه شدند و بعد از کسب اطلاعات اولیه تیم‌های مختلف امدادی با دستگاه‌های پنوماتیک به منطقه اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران در عمق ۲۹۰ مشغول عملیات امدادی هستند، گفت: تلاش امدادگران برای پیدا کردن کارگر مفقود شده که از واحد HSE معدن به هلال احمر استان اعلام شده ادامه دارد تا خانواده‌ها و کارگران را از نگرانی دربیاورند.

بهرامی تصریح کرد: ۳۵ امدادگر و نجاتگر و تیم واکنش سریع هلال احمر استان قم در این حادثه مشغول خدمات امدادی هستند و همچنین چندین دستگاه آمبولانس و خودروی نجات در این عملیات به کار گرفته شده است.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.