باغ پرندگان قم به‌زودی بازگشایی می‌شود/ امکان قرنطینه بخشی از پرندگان قبل از معدوم‌سازی وجود نداشت

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: با گذشت دوران قرنطینه و با رسیدن فصل بهار و آماده‌سازی پرندگان توسط سرمایه‌گذار شاهد بازگشایی مجدد باغ پرندگان خواهیم بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
باغ پرندگان قم به‌زودی بازگشایی می‌شود/ امکان قرنطینه بخشی از پرندگان قبل از معدوم‌سازی وجود نداشت
شناسه : 32984 | انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع با اشاره به حواشی به وجود آمده در مورد شیوع آنفلوانزا در باغ پرندگان قم، اظهار داشت: این بیماری در بسیاری از کشورها شیوع داشته و به علت سرایت بالا شیوه‌نامه‌های آن در بخش‌های مختلف از جمله معدوم‌سازی آن وجود دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه باغ پرندگان قم از ابتدا پیش‌بینی‌های این موارد را مانند مرغداری‌های صنعتی، نیمه‌صنعتی و مراکز نگهداری پرندگان داشته است، ابراز کرد: باغ پرندگان طرح توجیهی با همکاری محیط‌زیست و دامپزشکی استان دارد و در این طرح، شرایط زندگی همه پرندگان در طرح فنی ثبت‌شده است.

سامع تصریح کرد: سرمایه‌گذار باغ پرندگان قرارداد با دامپزشک مستقر داشته است و در زمان مشاهده این بیماری، تست تعداد انگشت‌شماری از پرندگان علیرغم رصدهای قبلی مثبت اعلام شد.

وی با تأکید بر اینکه طبق شیوه‌نامه‌های سخت‌گیرانه دامپزشکی امکان جداسازی پرندگان مبتلا و در معرض بیماری وجود ندارد، عنوان کرد: ما پیشنهاد دادیم که نمونه‌های گرفته‌شده جداسازی و معدوم شده و مابقی در قرنطینه کامل قرار گیرند که به علت تخصصی بودن موضوع، مجبور به معدوم‌سازی کل پرندگان شدیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با انتقاد از حواشی پیش‌آمده در مورد تعداد پرندگان معدوم شده، یادآور شد: طبق پیش‌بینی‌ها به علت فصل سرما تعداد پرندگان از ظرفیت باغ کمتر از ۲۰ درصد و حدود ۶۸۰ پرنده بود که همه آن‌ها با شیوع بیماری آنفلوانزا معدوم شدند.

سامع با اطمینان خاطر دادن به مردم درباره بازگشایی مجدد باغ پرندگان قم، خاطرنشان کرد: با گذشت دوران قرنطینه و با رسیدن فصل بهار و آماده‌سازی پرندگان توسط سرمایه‌گذار شاهد بازگشایی مجدد باغ پرندگان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در برنامه‌های چشم‌انداز قم ۱۴۱۴ بخش‌های مختلفی برای شهر قم دیده‌شده است و قم نیاز به مراکز تفریح سالم دارد و برای اقشار مختلف در این حوزه پیش‌بینی‌هایی شده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.