نگران خیز مجدد کرونا در هفته‌های پایانی سال هستیم/ با تالارهای متخلف قم برخورد شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با انتقاد از وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در تالارهای پذیرایی استان، گفت: فعالیت این تالارها در شهرهای آبی مانند قم بدون مانع است ولی شکایت های زیادی از وضعیت تالارها وجود دارد و تشدید نظارت‌ها و برخورد با تالارهای متخلف باید در اولویت قرار گیرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگران خیز مجدد کرونا در هفته‌های پایانی سال هستیم/ با تالارهای متخلف قم برخورد شود
شناسه : 32973 | انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، فرماندهی و مقابله با بحران قم در سالن کرامت استانداری، گفت: افزایش آمار مراجعه بیماران سرپایی در قم، شناسایی مواردی از کرونای انگلیسی در استان‌های مجاور و همچنین کاهش رعایت دستورالعمل‌ها، نگرانی از شیوع موج جدید این بیماری در هفته های پایانی سال در قم را افزایش داده است.

وی با ابراز نگرانی عمیق از شناسایی موارد ابتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور ادامه داد: قدرت سرایت، بیماری زایی، شیوع و مرگ این ویروس جهش یافته بسیاز زیاد می باشد و این نگرانی های فراوانی را ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی کرونای انگلیسی، افزایش مراقبت ها را ضروری کرده است گفت: به دلیل اینکه این ویروس جوانان و حتی در مواردی افزاد زیر ۱۵ سال را درگیر می کند، تبیین شرایط جدید به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی بسیار ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با انتقاد از وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تالارهای پذیرایی استان گفت: فعالیت این تالارها در شهرهای آبی مانند قم بدون مانع است ولی شکایت های زیادی از وضعیت تالارها وجود دارد و تشدید نظارت ها و برخورد با تالارهای متخلف باید در اولویت قرار گیرد.

قدیر با اعلام موضع دانشگاه علوم پزشکی در خصوص برگزاری اعتکاف در این استان گفت: تا کنون هیچ مجوزی برای اعتکاف از وزارت بهداشت صادر نشده و هیچ دستورالعملی نیز در این زمینه به استان ها ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به تهیه نقشه شیوع کرونا بر اساس محله های قم ادامه داد: مناطق قرمز در سطح استان، تهیه و تعیین شده است که این موضوع بستر مناسب برای اعمال محدودیت های جدید از جمله ممنوعیت برگزاری تجمع و تشدید نظارت ها را فراهم می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه نیاز به سخت گیری در هفته های منتهی سال وجود دارد گفت: سخت گیری در هفته های پیش رو اگر چه ممکن است مردم را دچار زحمت کند ولی موجب می شود تا مردم عید بهتری داشته باشند.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.