آغاز عملیات اجرایی شبکه اصلی آب خام محدوده جمکران

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای شبکه اصلی آب خام محدوده جمکران با صرف هزینه چهار میلیارد تومانی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح می‌توان انتظار داشت انتقال آب تانکری در محدوده مذکور به صفر برسد و هزینه‌های سنگین انتقال تانکری حذف شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز عملیات اجرایی شبکه اصلی آب خام محدوده جمکران
شناسه : 32951 | انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادایان با اشاره به اجرای شبکه اصلی آب خام جمکران، اظهار کرد: طبق طراحی‌های صورت گرفته از سال گذشته، طرح شبکه اصلی شبکه آب خام جمکران وارد فاز عملیاتی شده و اقداماتی چون حفر چاه با هزینه ۲۵۰ میلیون تومان صورت گرفته است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تجهیز چاه با هزینه ۲۰۰ میلیون تومان، احداث مخزن با هزینه ۶۵۰ میلیون تومان، خرید ایستگاه پمپاژ با هزینه ۱۳۰ میلیون تومان، خرید لوازم و اجرای خط انتقال با هزینه ۲.۳ میلیارد تومان به طول ۶ کیلومتر و خرید و نصب مخزن با هزینه ۳۲۰ میلیون تومان در قالب این پروژه خبر داد و گفت: همچنین مخزن پیش ساخته بوستان کوهسار در حال ساخت بوده و با تکمیل فُنداسیون، فرایند نصب سازه شروع و ظرف دوهفته قابل استفاده خواهد بود.

جوادیان خاطرنشان کرد: حجم مخزن ۵۰۰ متر مکعب بوده و که با انتقال آب از چاه مجاور کارگاه مترو با دو مرحله پمپاژ به طول ۳۱۰۰ متر و با اختلاف ارتفاع ۸۰ متر آب وارد مخزن شده و در برگشت محدوده جنگلی بوستان کوهسار و نیز رینگ جمکران را کاملا به صورت ثقلی تحت پوشش شبکه آب خام قرار خواهد داد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح می‌توان انتظار داشت انتقال آب تانکری در محدوده مذکور به صفر برسد و هزینه‌های سنگین انتقال تانکری حذف شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.