شب خاطره انقلاب اسلامی در مقتل الشهدای فاطمیه قم برگزار شد

شهر بیست/ شب خاطره انقلاب اسلامی در مقتل الشهدای فاطمیه محل نخستین بمباران شهر قم توسط نیروی هوایی رژیم بعثی با حضور بازماندگان حادثه برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شب خاطره انقلاب اسلامی در مقتل الشهدای فاطمیه قم برگزار شد
شناسه : 3293 | انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، شب خاطره انقلاب اسلامی در مقتل الشهدای فاطمیه _محل نخستین بمباران شهر قم توسط نیروی هوایی رژیم بعثی_  با حضور بازماندگان حادثه برگزار شد.

در ابتدای این شب خاطره که به همت حوزه هنری استان قم و با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با عنوان افتتاحیه سلسله نشست‌های تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی از سری برنامه‌های جشنواره چله سرو برپا شد، محمد غفاری مجری برنامه و مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری قم در توضیحاتی درباره برگزاری این شب خاطره گفت: شهر مقدس قم در عصر ۲۵ دی ماه سال ۱۳۶۵، مصادف با روز شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، برای نخستین بار توسط هواپیماهای عراقی بمباران شد. در این حمله وحشیانه، مناطق مختلفی از شهر قم مورد اصابت راکت‌ قرار گرفت که یکی از آن‌ها در خیابان چهارمردان به منزل حجت الاسلام مؤمنی، در لحظه‌ برگزاری مراسم سوگواری بانوان که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) برگزار شده بود، اصابت کرد. در این حادثه ۱۸ تن از حاضران به فیض شهادت رسیدند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از این اتفاق کمتر سخنی به میان آمده‌است لذا این شب خاطره برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای مظلوم این واقعه برگزار شد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین صمصامی از مصیبت‌دیدگان این واقعه به بیان خاطرات خود پرداخت. وی نخستین کسی بود که پس از بمباران در محل حادثه حاضر شده و به کمک مجروحین پرداخته‌است. در این حادثه همسر، دختر و تعداد دیگری از بستگان حجت الاسلام صمصامی به شهادت رسیدند. وی در سخنانش خاطراتی از آنان و چگونگی آن اتفاق هولناک را برای مخاطبان بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی دومین سخنران شب خاطره انقلاب اسلامی بود. وی بانی و روضه‌خوان مراسمی بود که درگیر حادثه بمباران شد. حجت الاسلام مؤمنی از شروع روضه، حال معنوی مستمعین، لحظه وقوع حادثه و همچنین نجات معجزه آسایش از زیر آوار گفت. پایان بخش این محفل، روضه‌خوانی حجت الاسلام مؤمنی در مدح و مرثیه حضرت زهرا سلام الله علیها با بازخوانی همان اشعار لحظه انفجار بمب بود.

 

نوشته های مشابه
واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.