بزرگ‌نمایی در مورد تلفات باغ پرندگان قم

مدیر پروژه بوستان هزار هکتاری قم گفت: متأسفانه در مورد تلفات باغ پرندگان قم، بزرگ‌نمایی شده و تنها ۶۸۰ قطعه پرونده معدوم شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بزرگ‌نمایی در مورد تلفات باغ پرندگان قم
شناسه : 32921 | انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مهدی هاشمی با بیان اینکه عملیات اجرایی باغ پرندگان در قم از سال ۹۶ آغاز شد، گفت: با پیشرفت پروژه، در ابتدای آذرماه با حضور استاندار و مدیران کل و مدیران دامپزشکی و محیط‌زیست، آیین افتتاحیه پروژه باغ پرندگان به‌صورت ویدئوکنفرانس با سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی با اشاره به شیوع آنفلوانزای پرندگان در این مجموعه تصریح کرد: در ابتدای امر قرار بود ۱۰۰ گونه پرنده شامل ۳۷۰۰ قطعه هنگام بازگشایی رهاسازی شود اما با توجه به وضعیت قرمز قم در شیوع کرونا در آذرماه این اتفاق نیفتاد.

هاشمی با بیان اینکه در این شرایط تنها ۲۰ درصد از قرارداد یعنی ۶۹۲ قطعه پرنده در باغ پرندگان رهاسازی شد، ابراز کرد: ۱۳ بهمن امسال با هماهنگی تیم دامپزشکی، واکسیناسیون نیوکاسل انجام شد اما چند روز بعد تلفاتی از باغ پرندگان شاهد بودیم.

مدیر پروژه بوستان هزار هکتاری زائر قم، خاطرنشان کرد: ۱۹ بهمن از پرندگان نمونه‌برداری و ۲۰ بهمن مشخص شد تعدادی از پرندگان به آنفلوانزا مبتلا شده‌اند که به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس در سطح شهر و مرغداری‌ها و نگرانی بابت گسترش ویروس، ۶۸۰ پرونده معدوم شد.

وی یادآور شد: طبق دستورالعمل دامپزشکی، شهرداری کمال همکاری را در جهت معدوم‌سازی پرندگان داشته است، ضمن اینکه تمامی مجوزها را از محیط‌زیست و دامپزشکی اخذ کرده‌ایم و تنها شهری بودیم که در جهت راه‌اندازی باغ پرندگان، همه مجوزهای لازم را داشتیم.

هاشمی با تأکید بر اینکه خوشبختانه در بین نیروهای شهرداری، فردی به ویروس مبتلا نشده است، عنوان کرد: با توجه به قراردادی که با دامپزشکی داریم در جهت شناسایی عوامل ورود ویروس، اقداماتی در دست انجام است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نیز بسیاری از واحدهای صنعتی مرغداری در قم، گرفتار آنفلوانزا شده‌اند درحالی‌که به گفته دامپزشکی برای همه مجوزها و اقدامات دوراندیشی شده بود، گفت: با شناخت راه‌های شیوع ویروس، شرایط سخت‌گیرانه‌ای در پیش می‌گیریم تا اتفاقی که برای باغ پرندگان افتاد، تکرار نشود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.