تلاش شهرداری برای توسعه خدمات الکترونیکی شهروندی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه قم‌یار طیف گسترده‌ای از خدمات موردنیاز شهروندان را در بردارد که به‌صورت فاز به فاز افزایش می‌یابد، گفت: رویکرد سازمان توسعه هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی شهروندی در زمینه حذف مراجعات حضوری شهروندان و پرداخت‌های غیرحضوری و الکترونیکی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش شهرداری برای توسعه خدمات الکترونیکی شهروندی
شناسه : 32906 | انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، کوروش محمدحسینی با اشاره به فعالیت‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، اظهار داشت: این سازمان از سال ۹۷ با هدف توسعه خدمات الکترونیکی شهروندی و بهینه‌سازی خدمات برای شهروندان راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم افزود: شهرداری از سال‌های گذشته در حوزه پیاده‌سازی سامانه‌های الکترونیکی و خدمات الکترونیکی فعال بوده و این خدمات سابقه‌ای ۲۰ ساله در ارائه سرویس‌ها در شهرداری قم دارد.

محمدحسینی با بیان اینکه برای بهبود کیفیت و ارتقای خدمات به شهروندان این سازمان مستقل تشکیل‌شده است، ابراز کرد: در این مدت، رویکرد سازمان توسعه هر چه بیشتر خدمات الکترونیکی شهروندی در زمینه حذف مراجعات حضوری شهروندان و پرداخت‌های غیرحضوری و الکترونیکی است.

وی عنوان کرد: گام‌های زیادی در این مدت برداشته‌شده و به توسعه زیرساخت‌های لازم پرداخته‌ایم و زیرساخت‌ها و شبکه ارتباطی خوبی در بستر فیبر نوری و سایر شبکه‌های اطلاعاتی به وجود آمده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های نرم‌افزاری در سال‌های گذشته، تصریح کرد: عمده‌ترین این سامانه‌ها میز خدمت الکترونیکی با نام قم‌یار است، هرچند در ابتدای راه هستیم اما در توسعه همه‌جانبه این سامانه‌ها اقدامات مهمی شکل‌گرفته است.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: اپلیکیشن قمیار در قم به مردم معرفی‌شده و این نسخه نرم‌افزاری در شهرهای دیگری با اسامی مختلفی در خدمت شهروندان است که عمده این نرم‌افزارها توسط شهرداری‌ها ارائه‌شده است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.