کاهش ۱۳ درصدی ولادت در قم/ شیوع ناباروری در زوج‌های ایرانی

کارشناس مرکز بهداشت قم، کم‌رنگ شدن لذت پدر و مادر شدن و شیوع ناباروری بین زوج‌های ایرانی را دو علت مهم در کاهش میزان موالید عنوان کرد و گفت: از هر ۲۰ زوج ایرانی، پنج زوج نابارور هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش ۱۳ درصدی ولادت در قم/ شیوع ناباروری در زوج‌های ایرانی
شناسه : 32888 | انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از خبرگزاری صداوسیمای قم، منوچهری تیموری در نشست کارگروه تخصصی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۱۳ هزار و ۵۲۸ واقعه تولد در قم به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸ کاهش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

خانم مقدم کارشناس مرکز بهداشت هم در این نشست کم رنگ شدن لذت مادر و پدر شدن و شیوع ناباروری بین زوج‌های ایرانی را دو علت مهم در کاهش تولد در کشور بیان کرد.

وی نیاز فرهنگی در تشویق زوج‌ها به فرزندآوری در کنار کمک به درمان ناباروری را ضروری دانست و تصریح کرد: از هر ۲۰ زوج ایرانی پنج زوج نابارور هستند.

طرح شهری بدون کودک کار وخیابانی از موضوعات دیگری بود که در کارگروه تخصصی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده مطرح شد.

مدیرکل بهزیستی قم، سه عامل فقر فرهنگی و اقتصادی، نابسامانی خانوادگی مانند طلاق و اعتیاد و اتباع را سبب ایجاد ناهنجاری کودک خیابانی می‌شود.

مهدی پهلوانی، بازتوانی و بر طرف کردن مخاطرات کودکان کار را از اهداف سازمان بهزیستی بیان کرد و افزود: دو مرکز روزانه و شبانه در قم ۲۸۴ کودک کار را نگهداری می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار که ریاست این کارگروه را هم برعهده دارد بر هماهنگی وتعامل بین دستگاه‌ها با سازمان بهزیستی در اجرای این طرح تاکید کرد.

سلیمان‌پور تصریح کرد: باید فرهنگی در بین برخی سازمان‌ها جا بیفتد که کودکان کار برای امرار معاش خانواده کار می‌کنند و مجرم نیستند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.