چرا خدا به فرعون مهلت طولانی داد؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه خدا به فرعون ۴۰۰ سال مهلت داد، گفت: یکی از دلایل این مهلت دادن به خاطر این بود که درهای خانه او باز و برای مردم سهل الوصول و سفره‌دار بود، در حدیث داریم تا زمانی که سفره فرعون پهن بود و به مردم روزی و غذا می‌رساند، خدا او را نابود نکرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چرا خدا به فرعون مهلت طولانی داد؟
شناسه : 32871 | انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در شب شهادت امام هادی علیه السلام طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت، اظهار کرد: زیارت غدیریه که نزدیک به ۸۰ آیه در فضیلت امیرالمؤمنین علیه السلام دارد، از یادگارهای امام هادی علیه السلام است. یادگار دیگر امام هادی علیه السلام زیارت جامعه کبیره است که مضامین والایی از صفات ائمه علیهم السلام و امام شناسی در آن است.

وی با اشاره به آغاز ماه مبارک رجب، این ماه را ماه مسابقه در حلم ورزی، ترک گناه، کنترل خشم و توبه دانست و گفت: ما باید دعا کنیم که از رجبیون محسوب شویم زیرا رجبیون کسانی هستند که پاک می شوند و تا وقتی بدن و روح انسان آلوده است، انسان را به ضیافت الهی راه نمی دهند.

کارشناس مذهبی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: قلب و روح ما مانند ظرفی است که اگر پاک باشد باران رحمت الهی در آن می ریزد و به همین خاطر از ماه رجب به «شهر الاصب» نام برده اند که خدا رحمت خود را بر قلب ها و جان ها نازل می کند.

وی با بیان اینکه در دعای ماه رجب می خوانیم که خدایا من در این ماه تمامی خیرها را از تو طلب می‌کنم، افزود: درب خانه خدا در این ماه برای کسانی که خدا را دوست داشته باشند باز است و خیر خدا برای کسی که آن را طلب کند سرازیر می شود.

فرحزاد با بیان اینکه نزول رزق و روزی از طرف خدا منوط به ایمان نیست و حتی به کافران هم روزی داده می شوند، افزود: رزاقیت از صفات فعل خداوند برای همه انسان ها است و خدا به بندگانی که این صفت در آنها باشد نیز مهلت و فرصت بیشتری برای زندگی و توبه می دهد.

وی با بیان اینکه خدا به فرعون ۴۰۰ سال مهلت داد، افزود: یکی از دلایل این مهلت دادن به خاطر این بود که درب خانه او باز و برای مردم سهل الوصول و سفره دار بود و در حدیث داریم که تا زمانی که سفره فرعون پهن بود و به مردم روزی و غذا می‌رساند خدا او را نابود نکرد.

وی یکی دیگر از صفات پسندیده فرعون را غیرت‌مندی او دانست و گفت: یکی از صفات خدا غیور است و خداوند انسان های غیرتمند نسبت به ناموس را دوست دارد و غیرت به‌اندازه، برای سلامت جامعه لازم است ولی متأسفانه امروز غیرت کمرنگ شده و یکی از علت‌های زیاد شدن بدحجابی بی‌غیرتی مردهاست.

وی با توجه به مضامین ادعیه ماه رجب اظهار کرد: روش و منش خدا این است که در دنیا به بدها هم خوبی می‌کند و مقابل انسان های تجاوزکار حلم و صبر به خرج می‌دهد.

فرحزاد در پایان با اشاره به شهادت امام هادی علیه السلام گفت: این امام مانند پدر و نوه بزرگوار خود در سن طفولیت به امامت رسیدند و مدت ۳۰ سال امامتشان به طول انجامید که مدت زیادی از امامت خود را در حصر به سر بردند و مورد اذیت و آزار متوکل عباسی بودند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.