سکونت ۱۵ درصد جمعیت قم در منطقه سه

سرپرست منطقه سه شهرداری قم با بیان اینکه ۱۸۰ هزار نفر شامل ۱۵ درصد از جمعیت قم در منطقه ۳ سکونت دارند، گفت: مساحت این منطقه، دو هزار و سیصد هکتار است که ۲۷۰ هکتار آن معادل ۱۲ درصد منطقه در بافت فرسوده قرار دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سکونت ۱۵ درصد جمعیت قم در منطقه سه
شناسه : 32858 | انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد روحانی وزیری اظهار داشت: شهرداری منطقه ۳ از شمال عوارضی تهران و جاده قدیم تهران و از سمت شرق به جاده کوه سفید و بلوار زائر و جنوب میدان سعیدی و از غرب ریل راه‌آهن و انتهای خیابان مدرس و کارگر منتهی می‌شود.

سرپرست منطقه سه شهرداری قم با بیان اینکه ۱۸۰ هزار نفر شامل ۱۵ درصد از جمعیت قم در منطقه ۳ قم سکونت دارند که نسبت به سال‌های قبل روند کاهشی داشته است، ابراز کرد: مساحت منطقه، دو هزار و ۳۰۰ هکتار است که ۲۰ درصد مساحت کل شهر را تشکیل می‌دهد که نسبت به جمعیت کمتر بوده و از بزرگ‌ترین مناطق قم به شمار می‌رود.

روحانی با تأکید بر اینکه به دلیل ورودی‌های شهر تردد زیادی در منطقه دیده می‌شود، تصریح کرد: در این منطقه ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۱۲ درصد منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.

وی عنوان کرد: تراکم جمعیت بالایی در بافت فرسوده این منطقه وجود دارد و ۶۵هزار نفر شامل ۴۰ درصد جمعیت در این بافت فرسوده ساکن هستند و در مجموع نیز بخش زیادی از منطقه بافت صنعتی است.

سرپرست منطقه سه شهرداری قم با اشاره به اینکه منطقه ۳ در کسب درآمد رتبه نخست را در سال جاری به دست آورد، یادآور شد: البته این به معنای ریالی نیست بلکه درصد بالاتری نسبت به مناطق دیگر در دریافت درآمد داشتیم، بودجه هر منطقه طبق هزینه کرد و کسب درآمد تعیین می‌شود و ما در بخش کسب درآمد درصد بالایی را اخذ کرده‌ایم.

روحانی خاطرنشان کرد: از عوامل مهم در کسب رتبه برتر، رشد ۱۳۰ درصدی در صدور پروانه و مشارکت مردم در پروژه‌های خدماتی و تحولات در منطقه و ایجاد ارتباطات بهتر با شهروندان است، به‌طوری‌که این منطقه توانست سهم بالایی از درآمد را به دست بیاورد هرچند جز مناطق نسبتاً محروم هستیم.

وی اضافه کرد: هر هزینه‌کردی که در ردیف بودجه پیش‌بینی می‌شود منوط به تحقق درآمد است و در این زمینه پروژه‌ها و اقدامات خوبی نیز در منطقه ۳ عملیاتی شده است.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.