سکونت ۱۵ درصد جمعیت قم در منطقه سه

سرپرست منطقه سه شهرداری قم با بیان اینکه ۱۸۰ هزار نفر شامل ۱۵ درصد از جمعیت قم در منطقه ۳ سکونت دارند، گفت: مساحت این منطقه، دو هزار و سیصد هکتار است که ۲۷۰ هکتار آن معادل ۱۲ درصد منطقه در بافت فرسوده قرار دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سکونت ۱۵ درصد جمعیت قم در منطقه سه
شناسه : 32858 | انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد روحانی وزیری اظهار داشت: شهرداری منطقه ۳ از شمال عوارضی تهران و جاده قدیم تهران و از سمت شرق به جاده کوه سفید و بلوار زائر و جنوب میدان سعیدی و از غرب ریل راه‌آهن و انتهای خیابان مدرس و کارگر منتهی می‌شود.

سرپرست منطقه سه شهرداری قم با بیان اینکه ۱۸۰ هزار نفر شامل ۱۵ درصد از جمعیت قم در منطقه ۳ قم سکونت دارند که نسبت به سال‌های قبل روند کاهشی داشته است، ابراز کرد: مساحت منطقه، دو هزار و ۳۰۰ هکتار است که ۲۰ درصد مساحت کل شهر را تشکیل می‌دهد که نسبت به جمعیت کمتر بوده و از بزرگ‌ترین مناطق قم به شمار می‌رود.

روحانی با تأکید بر اینکه به دلیل ورودی‌های شهر تردد زیادی در منطقه دیده می‌شود، تصریح کرد: در این منطقه ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۱۲ درصد منطقه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد.

وی عنوان کرد: تراکم جمعیت بالایی در بافت فرسوده این منطقه وجود دارد و ۶۵هزار نفر شامل ۴۰ درصد جمعیت در این بافت فرسوده ساکن هستند و در مجموع نیز بخش زیادی از منطقه بافت صنعتی است.

سرپرست منطقه سه شهرداری قم با اشاره به اینکه منطقه ۳ در کسب درآمد رتبه نخست را در سال جاری به دست آورد، یادآور شد: البته این به معنای ریالی نیست بلکه درصد بالاتری نسبت به مناطق دیگر در دریافت درآمد داشتیم، بودجه هر منطقه طبق هزینه کرد و کسب درآمد تعیین می‌شود و ما در بخش کسب درآمد درصد بالایی را اخذ کرده‌ایم.

روحانی خاطرنشان کرد: از عوامل مهم در کسب رتبه برتر، رشد ۱۳۰ درصدی در صدور پروانه و مشارکت مردم در پروژه‌های خدماتی و تحولات در منطقه و ایجاد ارتباطات بهتر با شهروندان است، به‌طوری‌که این منطقه توانست سهم بالایی از درآمد را به دست بیاورد هرچند جز مناطق نسبتاً محروم هستیم.

وی اضافه کرد: هر هزینه‌کردی که در ردیف بودجه پیش‌بینی می‌شود منوط به تحقق درآمد است و در این زمینه پروژه‌ها و اقدامات خوبی نیز در منطقه ۳ عملیاتی شده است.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.