صداوسیما باید مطالبات مردم را پیگیری کند/ در برنامه‌های دینی حرف‌های بی‌پایه و اساس زده نشود

رئیس جامعه مدرسین با تأکید بر پیگیری مطالبات مردم در رسانه ملی و اجتناب از الگوگیری از رسانه‌های بیگانه، خواستار تولید برنامه‌های فاخر در صداوسیما شد و گفت: در برنامه‌های دینی و مذهبی باید مراقب بود که حرف‌های بی‌پایه و اساس زده نشود و در انتخاب مداحان و سخنرانان هم دقت کافی داشته باشید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
صداوسیما باید مطالبات مردم را پیگیری کند/ در برنامه‌های دینی حرف‌های بی‌پایه و اساس زده نشود
شناسه : 32831 | انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳   پرینت

 به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صداوسیما، با تأکید بر اهمیت جایگاه رسانه ملی در نظام اسلامی، گفت: «همان گونه که امام راحل و مقام معظم رهبری تاکید داشته اند، ما رسانه ملی را یک دانشگاه عمومی می دانیم. طبعاً اداره دانشگاه عمومی سخت و توقعات از آن نیز بسیار سنگین است.»

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین افزود: «دانشگاه های متعارف، مخاطب خاص و مشخصی دارند اما وقتی از دانشگاه عمومی صحبت می‌کنیم، منظور آن است که مخاطبان آن، عموم افراد و همه اقشار جامعه اعم از باسواد و بی سواد و عالم و فاضل و همه طبقات هستند، بنابراین باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که میزان رضایت نسبی در عموم این طبقات دیده شود. و البته این هنر مدیر رسانه است که بتواند رضایت نسبی همه این طبقات و مخاطبان را به دست بیاورد، لذا اداره این دانشگاه عمومی، کاری سخت و هنرمندانه است.»

وی، وجود عقبه پژوهشی و مطالعاتی برای اثرگذاری بهتر برنامه های صداوسیما را امری مهم دانست و گفت: «برای اینکه رسانه ملی، نقش مؤثرتری داشته باشد و بتواند تحول اجتماعی ایجاد کند، باید یک عقبه مطالعاتی بسیار سنگین به عنوان پشتوانه مجموعه برنامه های صداوسیما وجود داشته باشد. این امر باعث می شود که صداوسیما دچار حالت روزمرگی نشود و با مطالعه عمیق و سنگین به دنبال طرح‌ها و برنامه‌هایی مناسب و مفید باشد که در نهایت، منجر به جذب مخاطب بیشتر بشود.»

امام جمعه قم، با اشاره به رویارویی نابرابر رسانه ملی با رسانه های جبهه دشمن، افزود: «امروز تعداد شبکه های رسانه ملی، بیشتر از گذشته است اما همچنان در مواجهه با رسانه های دشمن ، شاهد یک جنگ نابرابر هستیم که امیدواریم صداوسیما از نظر کمی و کیفی، بیش از پیش خود را در مقابل هجمه های دشمنان علیه نظام اسلامی، مجهر کند.»

آیت الله حسینی بوشهری، امیدبخشی به مردم را از مهمترین وظایف رسانه ملی در شرایط دشوار کنونی دانست و تأکید کرد: «یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری این است که باید امید در جامعه زنده نگه داشته شود، و خوشبختانه رسانه ملی این قدم های بزرگ را برداشته و خدمات و موفقیت های نظام را به خوبی به مردم گزارش می‌دهد.»

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد حس ناامیدی و کاهش حضور مردم در انتخابات آتی، گفتند: «رسانه ملی باید با ایجاد شور و امید، مردم را برای حضور پرشور در انتخابات پیش‌رو بسیج کند. البته در میزگردها باید مراقب باشید که درخصوص مسائل کشور و نیز دستاوردهای نظام که به دولت خاصی اختصاص ندارند، سیاه نمایی نشود.»

وی در ادامه با بیان نکاتی درخصوص فیلم‌ها و سریال های تلویزیونی، اظهار داشت: «ساخت سریال‌ها و فیلم‌ها یکی ازکارهای بزرگ صداوسیماست. البته لازم است در ساخت این سریال‌ها، ظرافت های دینی، به صورت هنرمندانه نمایش داده شود تا بتواند الگوی مناسبی برای مخاطبین باشد. در واقع بحث سرگرمی و جذب مخاطب، اگرچه امری لازم است اما نکته مهمتر آن است که خروجی فیلم ها و سریال ها، بتواند تحولی در زندگی مردم ایجاد کند.»

رئیس جامعه مدرسین، چهره سازی را یکی از بسترهای تبلیغی صداوسیما دانست و گفت: «در انتخاب افرادی که ممکن است در صداوسیما به چهره و الگوی جامعه تبدیل شوند، باید دقت و حساسیت لازم را داشته باشید تا در نهایت این چهره‌ها، مطلوب دین و انقلاب باشند.»

وی همچنین تأکید کرد: باید سابقه افرادی که نقش طلبه و روحانی را در فیلم‌ها و سریال‌ها بازی می‌کنند، با شأن روحانیت تناسب داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه در برنامه‌های صداوسیما باید حساسیت‌های دینی و شرعی جامعه لحاظ شود، افزود: «البته در برنامه‌های دینی و مذهبی باید مراقب بود که حرف‌های بی‌پایه و اساس زده نشود. همچنین در انتخاب مداحان و سخنرانان هم باید دقت کافی داشته باشید.»

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت شهر قم در نظام اسلامی تأکید کرد: «شهر مقدس قم و اخبار آن را نباید تنها در حد یک شهرستان درنظر گرفت، بلکه نگاه به قم و اخبار حوزه های علمیه باید با توجه به نقش، جایگاه و رسالت جهانی آن باشد. براین اساس توقع و انتظار مراجع عظام تقلید، علما و حوزه علمیه از شما در این سطح است و در این سطح باید دیده شود.»

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با تأکید بر اجتناب از الگوگیری از رسانه‌های بیگانه، خواستار تولید برنامه‌های فاخر در صداوسیما شد و گفت: «لازم است که از تولید برنامه های غیرفاخر خودداری شود. همچنین صداوسیما به موازات تولید برنامه برای مجموعه خود، برای اثرگذاری در فضای مجازی هم طرح و برنامه داشته باشد.»

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.