در نشست هم‌اندیشی با مسئولان دانشگاه مطرح شد

تلاش دانشگاه علوم پزشکی قم برای رفع دغدغه دانشجویان اتباع/علوم پزشکی قم دومین استان کشور در تعداد دانشجویان غیر ایرانی

شهر بیست/ رئیس، معاونان و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم طی نشست هم‌اندیشی با حضور دانشجویان اتباع، دغدغه‌های این دانشجویان و راهکارهای کمک به آن‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش دانشگاه علوم پزشکی قم برای رفع دغدغه دانشجویان اتباع/علوم پزشکی قم دومین استان کشور در تعداد دانشجویان غیر ایرانی
شناسه : 3283 | انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، نخستین نشست صمیمانه دانشجویان اتباع با حضور رئیس و معاونان دانشگاه، رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و همچنین رؤسای دانشکده‌ها در سالن امام علی(ع) ستاد دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

ثابت‌ماندن میزان و افزایش مهلت پرداخت شهریه، اختصاص امتیازهای ویژه برای ورودی‌های کنکوری، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه، مشارکت دانشگاه برای حضور گسترده‌تر دانشجویان اتباع در سفرهای عتبات، تضمین آینده کاری، لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی به‌منظور آشنایی با فرهنگ ایرانی‌ها، برگزاری مسابقات و اردوهای ویژه دانشجویان اتباع، نداشتن خوابگاه متأهلی، نبود واحد بین‌الملل و لزوم تشکیل انجمن اتباع از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

در این نشست دکتر ابوالفضل ایرانی‌خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه از ویژگی‌های این دانشگاه فراهم‌سازی امکان تحصیل دانشجویان غیرایرانی است، گفت: استان قم پس از استان اصفهان بیشترین تعداد دانشجویان غیرایرانی را داراست به همین علت می‌توان گفت که این استان ظرفیت تربیت الگو برای دنیا را داراست.

وی از هماهنگی‌های انجام‌شده برای استفاده از مشارکت خیرین در رفع مشکلات مالی دانشجویان اتباع یاد کرد و گفت: این امر در راستای هدف استان قم در تربیت نخبه الگوی علوم اسلامی و علوم پزشکی دنبال شده که این هدف نیز مورد تأیید وزیر سابق بهداشت بوده است و امیدواریم دانشجویان اتباع از امکانات موجود بهره‌مند شوند و بتوانند به عنوان نخبه و الگو به کشور خود بازگردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر لزوم تشکیل کانون دانشجویی توسط دانشجویان اتباع تأکید کرد و افزود: رفع دغدغه‌های این دانشجویان نیز همانند مطالبات دانشجویان ایرانی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف دنبال می‌شود.

دکتر سیامک محبی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این نشست با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از دانشجویان غیرایرانی در تحصیلات دانشگاهی کشور مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: با توجه به رویکردهای مشترک فرهنگی که وجود دارد مشتاق هستیم تا از ظرفیت اتباع نیز در فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی بیش ازپیش استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون از میان دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه علوم پزشکی فقط دبیر کانون هلال احمر از اتباع است، مطرح کرد: امیدواریم با نشست‌های هم‌اندیشی بتوانیم از مشکلات دانشجویان اتباع آگاه شده و برای رفع آن‌ها تلاش کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: تشکیل یک کانون و انتخاب هیئت مؤسس نخستین موضوعی است که در راستای پیگیری جدی مطالبات باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین، دکتر عادلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم از توانمند بودن دانشجویان اتباع در عرصه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی یاد کرد و گفت: برخی از این دانشجویان در گروه نخبگان هستند و در تخصص‌های مختلف قبول شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکل شهریه دانشجویان اتباع روش‌های مختلفی در دانشگاه علوم پزشکی قم دنبال می‌شود، عنوان کرد: مشکلات اقتصادی مجموعه‌های مختلف را در کشور مورد تأثیر قرار داده است اما با این وجود دانشگاه علوم پزشکی قم نسبت رفع مشکل شهریه دانشجویان اتباع اهتمام دارد.

دکتر عادلی با بیان اینکه آیین‌نامه تخفیف در شهریه برای دانشجویان ایرانی و غیرایرانی تفاوتی ندارد، تصریح کرد: وام مسکن دانشجویی برای مردان متأهل است که دانشجویان غیرایرانی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

نوشته های مشابه
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
تشریح مراحل اجرای تقاطع سپاه
ظرفیت احداث شهربازی در بوستان جوان قم
تقدیر تولیت آستان قدس رضوی و شهرداران کشور از شهردار قم
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.