نگارش ۱۰ قسمت سریال حضرت معصومه(س)/ چهره حضرت نمایش داده نمی‌شود

معاون فرهنگی حرم کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه فیلم‌نامه سریال حضرت معصومه(س) در ۳۰ قسمت ارائه می‌شود که تاکنون ۱۰ قسمت آن توسط جواد افشار کارگردان سریال ارائه شده است، گفت: چهره حضرت معصومه سلام‌الله علیها در این سریال نمایش داده نمی‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگارش ۱۰ قسمت سریال حضرت معصومه(س)/ چهره حضرت نمایش داده نمی‌شود
شناسه : 32823 | انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان حضرت معصومه(س)، عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت، در سالن محراب حرم با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان و نماینده ولی‌فقیه در استان قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

حمید شاه‌آبادی معاون سیما و علی‌بخشی‌زاده معاون صدای سازمان صدا و سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی‌نیاسر مدیرکل صدا و سیمای استان قم و همچنین جمعی از مسئولان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها در این نشست حضور داشتند.

بهره‌مندی از ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه و حرم مطهر بانوی کرامت در سریال حضرت معصومه سلام‌الله علیها، تأکید بر ترویج آموزه‌های دینی توسط صدا و سیما با استفاده از ظرفیت‌های قم و معرفی کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها با نگاه به جایگاه زن در اسلام از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این دیدار بوده است.

همچنین معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت سلام‌الله علیها در این دیدار طی سخنانی اظهار کرد: فیلم‌نامه سریال حضرت معصومه سلام‌الله علیها در ۳۰ قسمت ارائه می‌شود که تاکنون ۱۰ قسمت آن توسط جواد افشار کارگردان سریال ارائه و با تلاش‌های آیت‌الله احمد عابدی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم به عنوان مشاور دینی سریال مورد بررسی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی از مشارکت مطلوب دست‌اندرکاران سریال حضرت معصومه سلام‌الله علیها در راستای ارائه یک سریال فاخر تاریخی تقدیر کرد و گفت: چهره حضرت معصومه سلام‌الله علیها در این سریال نمایش داده نمی‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد سعیدی با بیان اینکه قم از زمان قدیم به عنوان یک جایگاه حساس برای نشر معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام معرفی شده بود، اظهار کرد: قم قبل از حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز یک رسانه بود اما با وجود حضرت تقویت شد و جلوه دیگری پیدا کرد.

وی از حضرت معصومه سلام‌الله علیها به عنوان یک الگوی دختر نام برد و اضافه کرد: می‌توان از ویژگی‌های این شخصیت برای معرفی جایگاه زن در اسلام بهره‌مند شد و مباحث نادرستی که در مورد نگاه اسلام به زنان مطرح می‌شود را تکذیب کرد.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت گفت: اینکه امام صادق علیه‌السلام قبل از تولد موسی بن جعفر علیه‌السلام به جایگاه قم اشاره می‌کنند نشان از جایگاه ویژه شهر قم است.

وی از قم به‌عنوان حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام نام برد و تصریح کرد: وجود مراجع بزرگوار و خاستگاه انقلاب اسلامی بودن به حساسیت‌های قم می‌افزاید و ارتباط سریال حضرت معصومه سلام‌الله علیها با قم نیز به حساسیت این سریال می‌افزاید.

سعیدی اظهار کرد: با توجه به اینکه حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها نشان و نمادی از حضرت زهرا سلام‌الله علیها نیز دارد می‌توان در سریال حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز اشاره‌هایی به حضرت زهرا سلام‌الله علیها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بازیگران سریال حضرت معصومه سلام‌الله علیها باید نسبت به جایگاه نقش‌ها توجه ویژه داشته باشند، مطرح کرد: گاهی خلأهایی در تاریخ زندگانی بزرگواران دینی پیدا می‌شود که پر کردن این خلأهای هزینه‌های بسیاری دارد هر چند با استفاده از قرائن و شواهد می‌توان این مشکل را رفع کرد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه پیام سریال حضرت معصومه سلام‌الله علیها با شخصیت حضرت گره‌ زده شود، عنوان کرد: افرادی که فیلم‌نامه سریال حضرت معصومه سلام‌الله علیها را تدوین می‌کنند می‌توانند به مظلومیت‌های حضرت زینب‌ سلام‌الله علیها نیز اشاره‌هایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه معرفی اهل‌بیت علیهم‌السلام موجب هدایت مردم به سمت دین می‌شود، خاطرنشان کرد: تاثیر کارهای هنری و فیلم‌ها گاهی از سخنرانی‌ها و منابر هم بیشتر می‌شود به همین علت ما باید به این کارها توجه بیشتری داشته باشیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.