معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد

احتکار دارو در قم وجود ندارد/ داروهای ایرانی تمام کیفیت‌های لازم را دارند

شهر بیست/ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه احتکار دارویی در قم وجود ندارد، گفت: توزیع دارو در بستر شبکه قانونی تعریف شده ای انجام می شود که در کنترل و نظارت سازمان غذا و داروست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احتکار دارو در قم وجود ندارد/ داروهای ایرانی تمام کیفیت‌های لازم را دارند
شناسه : 3281 | انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹   پرینت

یه گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر ابوالفضل نیک آزما، با تأکید بر اینکه تأمین دارو جزو اولویت های اول وزارت بهداشت و درمان است، گفت: تاکنون مشکل دارویی خاصی در قم نداشتیم و تمام تلاش این است تا داروها تأمین شود و به موقع دست بیمار برسد.

وی گفت: حمایت های خاص و شدیدی در دارو وجود دارد و به مردم اطمینان خاطر می دهیم همواره برنامه ریزی های مناسبی برای تأمین و توزیع دارو در سطح کشور صورت می گیرد و محدودیت‌ های تأمین دارو به سرعت برطرف می ‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نقش مردم در جلوگیری از کمبود دارو، تصریح کرد: اگر در اثر القائات فضای مجازی خرید دارو توسط بیمار بیش از نیاز واقعی انجام شود، نیاز کاذب ایجاد شده و برنامه ریزی برای تأمین و توزیع این حجم غیر واقعی دارو را مختل خواهد کرد.

دکتر نیک آزما به کیفیت داروهای تولید داخل اشاره و بیان کرد: تمام داروهای تولید ایران حداقل کیفیت و اثر بخشی لازم که در استانداردهای دارویی کشور دارا است و در غیراین صورت اجازه تولید نخواهند داشت.

وی افزود: داروها قبل از تولید، در حین ساخت و حتی پس از وارد شدن به بازار، مورد دقیق ترین آزمایش های کیفی قرار می‌ گیرند تا اثربخشی لازم را دارا باشند و درصورتی که هرگونه مشکلی در کیفیت دارو ایجاد شود، طبق مکانیسم خاصی آن دارو از داروخانه‌ ها و شرکت‌ های پخش جمع آوری می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه داروهایی که در ایران تولید می شود از بسیاری از کمپانی های خارجی باکیفیت ترند، بیان کرد: بیشترین علت خرید داروی خارجی به پذیرش فرد از دارو برمی گردد و با توجه به این که در سلیقه مردم نمی توانیم مداخله نماییم، تلاش می‌ کنیم با افزایش دائمی کیفیت داروهای تولید داخل به همراه اطلاع رسانی و بالا بردن آگاهی ‌های مردم، اطمینان آن ها را به محصولات داخلی افزایش دهیم.

وی همچنین به نقش دکتر داروساز در داروخانه ها اشاره کرد و افزود: مردم می ‌توانند در همه موارد مربوط به دارو اعم از مشاوره علمی و فنی، کیفیت و قیمت از داروساز حاضر در داروخانه سؤال کنند و همکاران ما با دقت نظر کافی راهنمای همشهریان خواهند بود.

دکتر نیک آزمان بیان کرد: حدود ۱۷۰ داروخانه در قم در حال فعالیت است و از این تعداد، ۲۵ داروخانه شبانه روزی بوده که ۲ اکیپ کارشناسی به صورت روزانه بر فعالیت این داروخانه ‌ها نظارت کامل دارد.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.