پیش‌بینی ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ۱۴۰۰/ دولت حمایتی از بازآفرینی شهری در قم ندارد

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: سال آینده در سه عنوان قطار شهری، حمل‌ونقل و بازآفرینی شهری، پیش‌بینی ۱۰۰۰ میلیارد اوراق مشارکت شده است اما باید دید که میزان حمایت و سرمایه‌گذاری دولت به چه صورت خواهد بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیش‌بینی ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ۱۴۰۰/ دولت حمایتی از بازآفرینی شهری در قم ندارد
شناسه : 32807 | انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی حسام‌نژاد با اشاره به اقدامات شهرداری قم در زمینه اوراق مشارکت، اظهار داشت: یکی از عناوینی که اوراق مشارکت برای آن تعریف‌شده، قطار شهری قم است که ۳۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۴، ۳۰۰ میلیارد تومان در سال۹۷ و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز در سال جاری انتشار اوراق مشارکت برای پشتیبانی طرح قطار شهری صورت گرفته است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم، یکی دیگر از عناوین اوراق مشارکت را بحث حمل‌ونقل عمومی دانست و افزود: در سال ۹۹ به دلیل جهش قیمت امکان استفاده از این بخش محقق نشد و نتوانستیم این اوراق را جذب کنیم اما به شیوه‌های دیگر اتوبوس خریدیم و خوشبختانه ناوگان شهری استان قم در سال ۹۹ دچار تحولات اساسی شد.

حسام‌نژاد ادامه داد: از بعد کرونا استفاده مردم از حمل و نقل عمومی کاهش یافت و در مقطعی الزام به تعطیلی داشتیم، اما ازنظر نوسازی تغییر تحولات انجام‌شده اتفاق افتاد و با عادی شدن روال اتوبوس‌ها این سرویس‌دهی انجام خواهد شد.

وی بازآفرینی و نوسازی بافت فرسوده را موردتوجه قرارداد و گفت: بابت نوسازی بافت فرسوده و بهسازی بافت مرکزی شهر که به‌عنوان بودجه سنواتی کل کشور پیش‌بینی‌شده است اما در ۳ سال گذشته موفق به دریافت هزینه بخش دولت نشدیم، چراکه ۵۰ درصد این هزینه‌ها را دولت و ۵۰ درصد را شهرداری بر عهده دارد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم خاطرنشان کرد: متأسفانه در سالهای اخیر سیاست‌های بازآفرینی شهری حمایت نشد و امکان انتشار اوراق نیز فراهم نشده است.

حسام‌نژاد با بیان اینکه از ۶۵۰ میلیارد تومانی که در بودجه ۹۹ پیش‌بینی‌شده بود فقط ۳۰۰ میلیارد تومان قطار شهری محقق شده است، عنوان کرد:۲۰۰ میلیارد تومان بابت خرید اتوبوس و ۱۵۰ میلیارد تومان بابت بازآفرینی شهری پیش‌بینی‌شده بود که محقق نشد.

وی یادآور شد: سال آینده در سه عنوان قطار شهری، حمل‌ونقل و بازآفرینی شهری پیش‌بینی تا ۱۰۰۰ میلیارد شده است اما باید دید که میزان حمایت و سرمایه‌گذاری دولت به چه صورت خواهد بود.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.