ترفند جدید کلاهبرداران سایبری

رئیس پلیس فتا استان قم، ارسال پیامک با موضوع «ابلاغ قضایی جعلی» را یکی از شیوه‌های جدید شیادی مجرمان سایبری عنوان کرد و گفت: این کلاهبرداری از نوع فیشینگ بوده و افراد با کلیک کردن بر روی لینک موجود و وارد کردن مشخصات کارت بانکی، عملاً اطلاعات بانکی خود را در اختیار مجرمان سایبری قرار می‌دهند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
شناسه : 32777 | انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی اظهار کرد: طبق گزارش‌های رسیده اخیراً شیادان سایبری، از شیوه‌ای جدیدی برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند، در این شیوه مجرمان سایبری در قالب پیام کوتاه برای افراد «ابلاغ الکترونیکی جعلی» ارسال می‌کنند که در آن شهروندان مطلع می‌شوند که علیه آنها شکایتی صورت گرفته و برای اطلاع از جزئیات، باید مبلغی را بابت ورود به سامانه الکترونیکی پرداخت کنند.

وی افزود: این کلاهبرداری از نوع فیشینگ بوده و افراد با کلیک کردن بر روی لینک موجود در پیامک به صفحه جعلی پرداخت هدایت می‌شوند و با وارد کردن مشخصات کارت بانکی عملا اطلاعات بانکی خود را در اختیار مجرمان سایبری قرار می‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان قم بیان کرد: در حال حاضر هر نوع ابلاغ قضایی از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی صورت می‌گیرد، شهروندان می‌توانند برای جلوگیری از هرگونه کلاهبرداری در این زمینه، با مراجعه به سایت https:‎//sana.adliran.ir نسبت به ثبت نام در سامانه ثبت نام الکترونیک قضائی(ثنا) اقدام و کدکاربری و رمز عبور را دریافت کنند.

سرهنگ موالی افزود: شهروندان پس از ثبت نام در سامانه ثنا، می‌توانند با مراجعه به سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی به آدرس https:‎//eblagh.adliran.ir و وارد کردن رمز عبور خود هرگونه پیامک دریافتی درباره امور قضایی را صحت سنجی کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم در پایان ضمن تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی شهروندان نسبت به شیوه‌های جدید کلاهبرداری گفت: سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir مرجع مفیدی در زمینه شناسایی انواع روش‌های کلاهبرداری و آشنایی با جرایم سایبری و همچنین گزارش موارد مشکوک است که شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.