جزئیات احداث تقاطع غیرهمسطح نماز در قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه میدان نماز از پروژه‌هایی است که می‌تواند کاهش ترافیک بسیار بالایی به همراه داشته باشد، گفت: با احداث تقاطع نماز، رینگ فردوسی به آنچه مدنظرمان است یعنی اتصال مناطق دو، یک چهار و پنج نزدیک می‌شود و می‌تواند دسترسی کاملی به شهروند بدهد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جزئیات احداث تقاطع غیرهمسطح نماز در قم
شناسه : 32748 | انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان نماز، اظهارداشت: میدان نماز که اخیرا کلنگ زنی شد ازجمله تقاطع‌هایی است که با توجه احداث پروژه‌های دیگر مانند بلوار آیت‌الله بروجردی الزام‌آور شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم بابیان اینکه با احداث بلوار آیت‌الله بروجردی میدان نماز بار ترافیکی را به خود جذب کرد، افزود: بر اساس مطالعات انجام‌شده در ادامه نیز با احداث بلوار فردوسی، بار ترافیکی سنگینی را متحمل می‌شود و در اولویت طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم نیز قرارگرفته است.

حلوایی زاده ادامه داد: طراحی میدان نماز به این‌گونه انجام‌شده است که محور جمهوری به‌صورت روگذر در دو خط عبور رفت و دو خط عبور برگشت و محور فردوسی در سطح منفی یک با سه خط عبور رفت و سه خط برگشت طراحی‌شده است.

وی بابیان اینکه میدان نیز در سطح همکف طراحی‌شده است، تصریح کرد: برآورد اولیه طرح ۶۸ میلیارد تومان با مدت قرارداد ۱۸ ماهه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه پروژه معارض ملکی ندارد، تأکید کرد: معارضات تأسیساتی در پروژه وجود دارد که حین انجام کار رفع خواهد شد.

حلوایی زاده بابیان اینکه میدان نماز از پروژه‌هایی است که می‌تواند کاهش ترافیک بسیار بالایی به همراه داشته باشد، تصریح کرد: با احداث تقاطع نماز، رینگ فردوسی به چیزی که مدنظرمان است یعنی اتصال مناطق دو، یک چهار و پنج نزدیک می‌شود و می‌تواند دسترسی کاملی به شهروند بدهد.

وی با اشاره به آرام‌سازی هسته مرکزی شهر عنوان کرد: زمانی می‌توانیم به این هدف برسیم که رینگ‌های پیرامون را ساخته باشیم و دسترسی مردم به مناطقی که نیاز دارند از این رینگ‌ها انجام‌شده و نیاز به تردد از هسته مرکزی شهر نداشته باشند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.