ذخیره‌سازی حق‌آبه شهرداری در دریاچه بوستان جوان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از صرفه‌جویی در مصرف آب‌های زیرزمینی با ذخیره‌سازی بخشی از حق‌آبه شهرداری قم در دریاچه بوستان جوان خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ذخیره‌سازی حق‌آبه شهرداری در دریاچه بوستان جوان
شناسه : 32616 | انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به سیستم آبیاری بوستان جوان، اظهار کرد: شهرداری قم از قدیم الایام حق آبه داشته است و در قدیم که آبیاری و استفاده از آب به شکل امروز نبوده در امور مختلفی استفاده می‌شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: بعد از اینکه شهرها گسترش پیدا کردند و علم پیشرفت کرد و آب به شکل لوله کشی در اختیار همه قرار گرفت دیگر مطالبه‌ای در خصوص این حقابه صورت نگرفت و از بخشی از این آب کشاورزان استفاده می‌کردند و بخشی از این آب بلااستفاده می‌ماند و به قمرود ریخته می‌شد و هدر می‌رفت.

جوادیان با تاکید بر اینکه طبق مستندات و با پیگیری‌هایی که از واحد آب و خاک وزارت کشاورزی استان شد مشخص شد که شهرداری قم ۱۰۲۴ سهم از ۳۲۷۰۰ سهم از حق آبه رودخانه را دارد، خاطرنشان کرد: این حق آبه را در سال ۹۸ طی صورتجلسه‌ای با محوریت دفتر اموری شهری استانداری مجدد دریافت کردیم و در اختیار شهرداری قرار گرفت.

وی بیان کرد: در حال حاضر بخش از این آب در دریاچه بوستان جوان ذخیره شده و برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اذعان به اینکه برداشت حق آبه از قم رود باعث شد که دو حلقه چاه از مدار برداشت خارج شده و خاموش گردد و در استفاده از آبهای زیرزمینی صرفه جویی شود، گفت: البته طی سال‌های اخیر شهرداری نگاه ویژه‌ای به امر صرفه‌جویی در مصرف آب داشته و با گسترش شبکه آبیاری تحت فشار گام مهمی در این مسیر برداشته است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.