تفکیک مسیر پیاده و سواره در گذر تاریخی آسیدحسن/ بهسازی بیت امام(ره) تا حرم مطهر

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به بهسازی بیت امام تا حرم مطهر در سال جاری از تفکیک مسیرپیاده و سواره در برخی گذرهای پرتردد ازجمله گذر تاریخی آسیدحسن خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تفکیک مسیر پیاده و سواره در گذر تاریخی آسیدحسن/ بهسازی بیت امام(ره) تا حرم مطهر
شناسه : 32600 | انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به اینکه محور اصلی بهسازی اطراف حرم یک محور به طول ۴ کیلومتر است، اظهار داشت: این محور از حرم تا چهل اختران کشیده شده و عمده بناهای تاریخی و مذهبی گردشگر پذیر قم در این محدوده قرارگرفته است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به اقدامات انجام‌شده در این مسیر، افزود: درگذشته از بیت امام خمینی(ره) تا مسجد سلماسی بهسازی شده بود امسال هم از بیت حضرت امام(ره) تا حرم را بهسازی و مناسب‌سازی کردیم.

خاکی به تفکیک سواره و پیاده در برخی از محورها اشاره کرد و گفت: در برخی از مسیرها حجم پیاده خیلی بیشتر از سواره هست و خودروهای پارک شده، مسیر عبور عابران پیاده را مخدوش می‌کردند و به همین خاطر تفکیک مسیر سواره و پیاده در دستور کار قرار گرفت.

وی گذر آسیدحسن را یکی از همین مسیرهایی خواند که در آن تفکیک مسیر پیاده و سواره انجام‌شده است و تأکید کرد: بهسازی برخی از محورهای تاریخی ازجمله محور چال لولو و محور ارگ نیز امسال به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر از بهسازی مسجد سلماسی نیز خبر داد و تأکید کرد: فضاهای مذهبی هویت بخشی همچون  بیت النور و مرقد امامزادگانی همچون امامزاده شاه حمزه، امامزاده زید و چهل اختران از ظرفیت‌های این محور فرهنگی در کنار مساجد و خانه‌های تاریخی هستند.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.