تفکیک مسیر پیاده و سواره در گذر تاریخی آسیدحسن/ بهسازی بیت امام(ره) تا حرم مطهر

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به بهسازی بیت امام تا حرم مطهر در سال جاری از تفکیک مسیرپیاده و سواره در برخی گذرهای پرتردد ازجمله گذر تاریخی آسیدحسن خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تفکیک مسیر پیاده و سواره در گذر تاریخی آسیدحسن/ بهسازی بیت امام(ره) تا حرم مطهر
شناسه : 32600 | انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به اینکه محور اصلی بهسازی اطراف حرم یک محور به طول ۴ کیلومتر است، اظهار داشت: این محور از حرم تا چهل اختران کشیده شده و عمده بناهای تاریخی و مذهبی گردشگر پذیر قم در این محدوده قرارگرفته است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به اقدامات انجام‌شده در این مسیر، افزود: درگذشته از بیت امام خمینی(ره) تا مسجد سلماسی بهسازی شده بود امسال هم از بیت حضرت امام(ره) تا حرم را بهسازی و مناسب‌سازی کردیم.

خاکی به تفکیک سواره و پیاده در برخی از محورها اشاره کرد و گفت: در برخی از مسیرها حجم پیاده خیلی بیشتر از سواره هست و خودروهای پارک شده، مسیر عبور عابران پیاده را مخدوش می‌کردند و به همین خاطر تفکیک مسیر سواره و پیاده در دستور کار قرار گرفت.

وی گذر آسیدحسن را یکی از همین مسیرهایی خواند که در آن تفکیک مسیر پیاده و سواره انجام‌شده است و تأکید کرد: بهسازی برخی از محورهای تاریخی ازجمله محور چال لولو و محور ارگ نیز امسال به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر از بهسازی مسجد سلماسی نیز خبر داد و تأکید کرد: فضاهای مذهبی هویت بخشی همچون  بیت النور و مرقد امامزادگانی همچون امامزاده شاه حمزه، امامزاده زید و چهل اختران از ظرفیت‌های این محور فرهنگی در کنار مساجد و خانه‌های تاریخی هستند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.