سینماگر قمی در یک قدمی سیمرغ

محمد حسین کرمی سینماگر قمی در یک قدمی کسب سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس جشنواره فجر برای نامزدی در دو فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمد حسین مهدویان و «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری قرار دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سینماگر قمی در یک قدمی سیمرغ
شناسه : 32591 | انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد حسین کرمی که دوره فیلمسازی خود را در دهه هشتاد از انجمن سینمای جوانان قم آغاز کرده و نگارش چند فیلمنامه و ساخت چند فیلم کوتاه را نیز در کارنامه دارد، حالا در یک قدمی سیمرغ جشنواره فیلم فجر قرار دارد.

این سینماگر قمی از سوی هیئت داوران سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر برای طراحی لباس دو فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمد حسین مهدویان و «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری به عنوان یکی از نامزدهای دریافت سیمرغ معرفی شد.

نکته قابل توجه این است که کرمی برای هر دو فیلم «شیشلیک» و «زالاوا» نامزد دریافت سیمرغ بهترین طراحی لباس شده و بهزاد جعفری طادی طراح لباس فیلم «مصلحت» و مارال جیرانی طراح لباس فیلم «بی همه چیز» دو رقیب او به شمار می‌روند.

کرمی که پیش‌تر با حمید نعمت‌الله در سریال «وضعیت سفید» و فیلم «شعله‌ور» همکاری کرده بود، طراحی صحنه «قاتل و وحشی» جدیدترین فیلم سینمایی این کارگردان مطرح سینمای ایران را هم برعهده داشت که این فیلم به دلیل سانسور و توقیف نتوانست در میان ۱۶ فیلم سودای سیمرغ قرار بگیرد.

این سینماگر قمی همچنین سابقه همکاری با ابراهیم حاتمی‌کیا در دو فیلم «چ» و «بادیگارد» را در کارنامه دارد و طراح صحنه و لباس سریال «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار نیز بوده است.   

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.