شیوه جدید کلاهبرداری شیادان سایبری

رئیس پلیس فتا استان قم گفت: مجرمان سایبری با طراحی سایت خرید آنلاین به «روش پرداخت درب منزل» با جلب اعتماد مشتریان از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شیوه جدید کلاهبرداری شیادان سایبری
شناسه : 32581 | انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی اظهار کرد: در یکی از جدیدترین روش‌های کلاهبرداری سایبری، مجرمان با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی مشتریان از طریق سایت‌های خرید آنلاین و ثبت سفارش با روش پرداخت دلخواه مشتری (پرداخت درب منزل) از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: شیادان سایبری با پیشنهاد خرید وسایل مختلف ازجمله گوشی موبایل با قیمت‌های مناسب و عرف بازار در سایت‌های خرید آنلاینی که خودشان طراحی کرده‌اند و با پیشنهاد اینکه کاربران می‌توانند هزینه کالای خریداری‌شده را به هر نحوی که می‌خواهند پرداخت کنند مثل “پرداخت هزینه موقع تحویل کالا و در درب منزل” اعتماد آنان را جلب می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم عنوان کرد: مشتریان پس از اعتماد به سایت و ثبت سفارش خرید با پیغامی از سوی سایت روبرو می‌شوند که صرفاً جهت ارسال کالا باید هزینه ارسال آن به مبلغ مثلاً چهار هزار تومان را پرداخت نمایند که متأسفانه کاربران اطمینان کرده و برای پرداخت اقدام می‌کنند و با این کار اسیر درگاه‌های فیشینگ بانکی شده و از حساب آنان پول برداشت می‌شود.

موالی خاطرنشان کرد: کسانی که خریدهای خود را به‌ صورت آنلاین انجام می‌دهند باید به خاطر داشته باشند که تنها از فروشگاه‌هایی خرید کنند که دارای نماد اعتماد الکترونیک، نماد ساماندهی، صفحه تماس با ما، داشتن رتبه در سایت الکسا باشند و در صورت مشاهده فروشگاه‌های آنلاین مشکوک آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.