ضرورت نیازسنجی ساخت‌وساز در اطراف بلوار حضرت خدیجه(س)

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به طول ۷۲۰۰ متری بلوار حضرت خدیجه(س) بر ضرورت ساخت‌وساز در محدوده آن تأکید کرد و گفت: باید نیازسنجی برای ساخت‌وساز در حاشیه این بلوار انجام شود تا از حالت متروکه خارج‌شده و جان بگیرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت نیازسنجی ساخت‌وساز در اطراف بلوار حضرت خدیجه(س)
شناسه : 32560 | انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا اقبالیان با اشاره به زمین‌های خارج از محدوده، اظهار داشت: دو محدوده مثلثی شکل در منطقه پنج حدفاصل بلوار کبیری تا بلوار انتظار فاصله‌ای به مساحت ۸۰۰ هزار مترمربع است که خارج از محدوده واقع‌شده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به اینکه این محدوده بین بلوار پیامبر اعظم(ص) تا محله شهر قائم(عج) واقع‌شده است، افزود: بر اساس نظر شورای عالی معماری و شهرسازی در سال ۸۶، قرار بر این شد به شرطی که این ۸۰۰ هزار متر مربع وارد محدوده شود، کاربری آن همچنان به‌سوی فضای سبز و انتهای محدوده با کاربری تحقیقات فناوری بماند.

اقبالیان افزود: با توجه به هزینه‌های زیادی که برای بلوار حضرت خدیجه شده است، باید در همین ابتدا تلاش کنیم که وضعیت کاربری‌های اطراف آن مشخص شود.

وی با اشاره به طول ۷۲۰۰ متری بلوار حضرت خدیجه(س) تأکید کرد: طول این بلوار از بلوار پیامبر اعظم(ص) کمتر نیست و اگر بخواهیم بگذاریم تصمیم‌گیری در مورد کاربری‌های اطراف آن بماند، مانند بلوار پیامبر اعظم(ص) بعد از سال‌ها همچنان متروکه می‌ماند.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم افزود: کلنگ زنی بلوار پیامبر اعظم از سال ۷۴ شروع شد اما بعد از گذشت ۲۵ سال ساخت‌وسازهای اطراف آن به‌تازگی به‌صورت محدود شروع‌شده است.

اقبالیان با تأکید بر اهمیت نیازسنجی ساخت‌وسازهای محدوده بلوار حضرت خدیجه(س)، تأکید کرد: اگر در حاشیه بلوار حضرت خدیجه(س) امروز ساخت‌وساز نشود، متروکه‌تر از بلوار پیامبر اعظم(ص) باقی می‌ماند درحالی‌که این بلوار باید ساخته شود تا جان بگیرد و زندگی در آن جریان پیدا کند.

وی افزود: باید کاربری‌های مختلف ازجمله پارکینگ، فضای سبز، باغ رستوران و فضاهای خدماتی در اطراف بلوار پیش‌بینی شود.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.