هیچ حکومتی با ظلم نمی‌ماند/ از تاریخ عبرت بگیریم

حجت‌الاسلام حسینی قمی گفت: عوامل شکست طاغوت‌ها و رژیم‌های گذشته را باید بررسی کرد تا مبادا آن عوامل در حکومت بروز پیدا کند چراکه قدرت و سلطنت با کفر می‌ماند اما با ظلم دوام پیدا نمی‌کند و رژیم پهلوی به خاطر ظلمش نتوانست دوام پیدا کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هیچ حکومتی با ظلم نمی‌ماند/ از تاریخ عبرت بگیریم
شناسه : 32483 | انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی طی سخنانی در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در حرم بانوی کرامت، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن و شواهد تاریخی فراوان، همه انسان‌ها در خسران و زیان هستند به‌جز کسانیکه عمل صالح انجام می‌دهند.

وی افزود: تمام تاریخ عبرت است و باید از شکست رژیم شاهنشاهی و پیروزی مردم عبرت بگیریم و کاری نکنیم که تمام سرمایه خود را از دست بدهیم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: سرمایه اصلی انسان‌ها عمر است و اگر چیزی عایدش نشده باشد، اصل سرمایه‌اش ازدست‌رفته و نتوانسته چیزی برای خود به‌عنوان توشه آخرت تهیه کند.

حسینی قمی یادآور شد: عوامل شکست طاغوت‌ها و رژیم‌های گذشته را باید بررسی کرد تا مبادا آن عوامل در حکومت بروز پیدا کند چراکه قدرت و سلطنت با کفر می‌ماند اما با ظلم دوام پیدا نمی‌کند و رژیم پهلوی به خاطر ظلمش نتوانست دوام پیدا کند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند از تاریخ عبرت بگیرید و ببینید چه چیزی باعث عزت است.

وی افزود: امام خمینی(ره) دست‌خالی بود اما ایمان داشت و نعمت پیروزی را خداوند به خاطر اتحاد و هماهنگ شدن مردم با همدیگر عطا کرد.

حسینی قمی در ادامه گفت: در دوران انقلاب همه یک‌صدا و برای یک هدف مقدس تظاهرات می‌کردند و جناح‌بازی نبود و الفت و هماهنگی میان آحاد ملت وجود داشت.

وی اظهار داشت: طبق روایت، داشتن کینه و بدخواهی نسبت به همدیگر، ستون فقرات یک امت و قدرت یک ملت را می‌شکند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: کسانی که این نظام و امام و رهبری و قانون اساسی و شهدا را قبول دارند زیر یک خیمه هستند و نباید به همدیگر کینه داشته باشند و همدیگر را به ضدانقلابی گری متهم کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: همین چند روز پیش، مقام معظم رهبری فرمودند بددهانی را کنار بگذارید و به یکدیگر اهانت و توهین نکنید که همین روزنامه‌هایی که این فرمایشات را با فونت بزرگ چاپ کردند در روزهای قبلی بدترین اهانت‌ها و توهین‌ها و جسارت‌ها را به رقبای خود در دیگر جناح‌ها انجام می‌دادند.

وی افزود: طبق روایت رمز پیروزی امت‌ها در خروج از سایه ظلم، وحدت و همدلی است به همین خاطر، وحدتی و هماهنگی که در انقلاب وجود داشت و همه یک هدف داشتند باعث پیروزی ملت شد اما امروزه نسبت به همدیگر احزاب کینه‌دارند و نسبت به همدیگر بددل هستند.

حسینی قمی یادآور شد: چه کسی باور می‌کرد مردم بر قدرت شاهنشاهی پیروز شوند و رژیم سلطنت با ذلت از بین برود و فراری بشوند درحالی‌که تمام دنیا از آن‌ها حمایت می‌کردند که تنها دلیلش تحمل سختی‌ها توسط مردم به خاطر خداوند، اتحاد و همدلی بود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: خداوند وقتی استقامت مردم را ببیند، از ظلم رهایشان خواهد ساخت و عزت و قدرت حقیقی را عطا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: ارزش‌هایی که در قبل و به هنگام انقلاب در میان مردم وجود داشت باعث پیروزی مردم در انقلاب شد و زمانی که خداوند صداقت را ببیند ملت را پیروز خواهد کرد و دشمن را شکست می‌دهد و سنت الهی، یاری صداقت پیشگان است و مردم در انقلاب صداقت خود را به درگاه الهی نشان دادند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.