تقویت حمل و نقل عمومی در گرو حمایت ملی/ نیاز قم به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس

شهر بیست/ شهردار قم با بیان اینکه در گذشته ۸۲ درصد پول اتوبوس را دولت کمک می‌‎کرد، گفت: قرار بود دولت هر سال، ۴ هزار میلیارد تومان به حمل و نقل عمومی کمک کند که متأسفانه انجام نشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تقویت حمل و نقل عمومی در گرو حمایت ملی/ نیاز قم به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس
شناسه : 32374 | انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در حاشیه آیین آغاز به کار ۲۰ اتوبوس بازسازی شده و ورود ۸۳ دستگاه تاکسی به ناوگان حمل و نقل قم، اظهار داشت: ۲۰ اتوبوس و ۸۳ دستگاه تاکسی به ناوگان حمل و نقلی شهر قم اضافه شده است.

شهردار قم با بیان اینکه در پایان سال ۹۸ اتوبوس‌های بخش خصوصی از سیستم شهرداری خارج شد و ۳۰۰ دستگاه جدید جایگزین شد، افزود: ۱۴۰ دستگاه جدید خریداری شده و نزدیک به ۱۸۰ دستگاه بازسازی شد.

سقائیان‌نژاد افزود: برای ده سال آینده قم نزدیک به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است که به صورت مرحله‌ای در ماه های مختلف به ناوگان شهر قم اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۵ هزار دستگاه تاکسی فعال در شهر قم وجود دارد، تصریح کرد: نیمی از این تاکسی که بیش از ۲۵۰۰ عدد است، فرسوده هستند که باید به صورتی وارد ناوگان بشوند.

شهردار قم با تاکید بر اینکه حمل و نقل عمومی باید با اعتقاد تقویت شود، تصریح کرد: قرار بود دولت هر سال  ۴ هزار میلیارد تومان به حمل و نقل عمومی کمک کند که متاسفانه این کار انجام نشد.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: قرار بود هر سال یک تعداد زیادی از تاکسی‌های فرسوده ما از مدار خارج شود اما از پایان سال ۹۶ این کمک هم قطع شد.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم امید به داشتن هوای پاک داشته باشیم اما در سطح ملی به حمل و نقل عمومی کمک نکنیم، تصریح کرد: برای یک اتوبوس نزدیک به ۶ میلیارد تومان پول صرف می‌شود و این پول از عوارض مردم است.

شهردار قم با تاکید بر ضرورت تدوین یک طرح جامع برای حمل و نقل عمومی کشور، تاکید کرد: تا زمانی که یک حمایت در سطح ملی از حمل و نقل عمومی وجود نداشته باشد، روز به روز بر آلودگی هوا افزوده خواهد شد.

سقائیان نژاد با بیان اینکه باید میزان توان شهر در افزودن وسایل نقلیه احصا شود، افزود: ما در حال تلاش هستیم اما باید مجلس شورای اسلامی طرح جامعی را با کمک دولت فراهم کند تا این مشکل در کشور برطرف شود.

وی با بیان اینکه در گذشته ۸۲ درصد پول اتوبوس را دولت کمک می‌‎کرد، افزود: یک دستگاه اتوبوس ۱۰۰ میلیون تومان بود اما امروز به ۶ میلیارد تومان رسیده است؛ شهرداری‌ها چطور با بودجه‌هایی که پایدار نیست باید شهر را اداره کنند؟

شهردار قم ادامه داد: اگر بخواهیم هوای شهرها سالم باشد باید حمل و نقل عمومی تقویت شود، در مسئله سوخت الان همه اتوبوس‌ها یورو۴ استفاده می‌کنند اما این باز کافی نیست و لازم است برای استقبال مردم ماشین‌ها و ایستگاه‌ها هوشمند شود.

سقائیان نژاد تقویت حمل و نقل عمومی در گرو حمایت در سطح ملی برشمرد و تاکید کرد: برنامه جامع حمل و نقل کشور باید درابعاد مختلف و نه در شعار بلکه در عمل باید انجام بپذیرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.