رشد ۴۹ درصدی هزینه طرح ترافیک

شهر بیست/ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از افزایش نرخ بهای خدمات سازمان حمل‌ونقل و ترافیک در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک در سال آینده از ۷۲۰ هزار تومان به یک‌میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رشد ۴۹ درصدی هزینه طرح ترافیک
شناسه : 32332 | انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به افزایش قیمت تعرفه پارکینگ‌ها و تعرفه طرح در بودجه سال ۱۴۰۰ قم، اظهار داشت: بهای خدمات در پارکینگ‌ها و هزینه اخذ مجوز طرح بعد از چند سال در سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم هزینه اخذ مجوز سالیانه طرح را در سال ۱۴۰۰ یک‌میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ هزینه اخذ مجوز سالیانه طرح با ۴۹ درصد افزایش از ۷۲۰ هزار تومان به یک‌میلیون تومان تغییر پیدا می‌کند.

ذاکریان ادامه داد: با توجه به افزایش پنج برابری جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان نرخ مجوز سالیانه طرح نیز افزایش پیداکرده و نسبت به جریمه‌ها افزایش قابل‌توجهی نبوده است.

وی افزایش بهای پارکینگ‌ها را نیز موردتوجه قرارداد و بیان کرد: امسال با شیوع ویروس کرونا درآمد سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از پارکینگ‌ها کاهش چشم‌گیری داشته و هزینه نگهداری آن از درآمد سازمان بیشتر بوده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نحو افزایش هزینه پارکینگ را تشریح کرد و گفت: با افزایش نرخ سالیانه طرح هزینه پارکینگ‌ها نیز ۳۰ درصد افزایش پیداکرده و در سال ۱۴۰۰ نحو پرداخت در پارکینگ‌های روباز بدون افزایش تغییر می‌کند.

ذاکریان ادامه داد: پارکینگ‌های روباز در روال قبل در دو ساعت اول هزار تومان بوده و به ازای هر یک ساعت ونیم اضافه ۱۰۰۰ تومان دریافت می‌شده اما در سیستم جدید به ازای هر ساعت توقف در پارکینگ هزار تومان هزینه دارد.

وی از افزایش ۵۰ درصدی هزینه پارکینگ موتورسیکلت نیز خبر داد و گفت: پارکینگ موتورسیکلت نیز در سال ۱۴۰۰  از یک هزار تومان به ۱۵۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزایش قیمت توقف در پارکینگ‌های مسقف را نیز از یک هزار تومان به یک هزار و ۵۰۰ اعلام و خاطرنشان کرد: در شرایط کرونا ظرفیت پارکینگ‌های عمومی تکمیل‌نشده و نشان می‌دهد تعداد پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر برای شهروندان کافی است و کمبود پارکینگ برای زائران بوده که باید برای آن راهکارهایی به روزی اندیشیده شود.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.