فعالیت ۵۴۲ گروه جهادی در استان قم

شهر بیست/ جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم از فعالیت ۵۴۲ گروه جهادی در این استان خبر داد و گفت: هر کدام از این گروه‌ها در منطقه جغرافیایی خاصی در موضوعات پنج‌گانه فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، بهداشت و درمان، اشتغال‌زایی و عمرانی انجام فعالیت می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت ۵۴۲ گروه جهادی در استان قم
شناسه : 32294 | انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سرهنگ محمود داود آبادی در برنامه گفت‌وگوی خبری شبکه استانی نور به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی سپاه استان قم پرداخت و اظهار کرد: این مجموعه ها به عنوان متولی محرومیت‌زدایی در دل سپاه عمل می‌کنند و بر اساس قوانین و مقررات به عنوان یک دستگاه اجرایی شناخته می‌شوند که می‌توانند به عنوان چرخ پنجم کمک دیگر دستگاه ها در اجرای پروژه های مختلف در مناطق محروم شهر و روستاهای استان قم عمل کنند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان قم به برخی از پروژه های عمرانی انجام شده در جهت محرومیت زدایی اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه‌ها احداث ۹۷ واحد مسکونی در روستاهای استان لرستان با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان بود که پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن را مردم مؤمن قم در قالب کمک به سیل زدگان تأمین کردند.

وی از احداث ۲۱ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد، حفر چاه در روستاها، تعمیر و بازسازی مناطق محرومین، اصلاح و بهینه سازی شبکه آبرسانی به ۱۱ روستا در بخش مرکزی، احداث مدرسه در روستای چشمه شور و… به عنوان بخشی از فعالیت های بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی خبر داد و گفت: وجه تمایز اجرای پروژه توسط بسیج با دیگر نهادها این است که در کنار ظرفیت ها و امکاناتی که سپاه دارد، مردم، خیرین و گروه های جهادی نیز در اجرای آن سهیم می شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم، شبکه‌سازی بین افراد جوان انقلابی متخصص تحت عنوان گروه‌های جهادی را اولین اقدام راهبردی در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: ۵۲۴ گروه جهادی در قم در حال حاضر وجود دارد که هر کدام در منطقه جغرافیایی خاصی در موضوعات پنج‌گانه فرهنگی و اجتماعی، تعلیم و تربیت، بهداشت و درمان، اشتغال‌زایی و عمرانی انجام فعالیت می‌کنند.

داودآبادی با اشاره به راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از پروژه های مهم استانی، گفت: در دهکده اقتصاد مقاومتی قرار است بر مبنای یک مدل توسعه اقتصادی فرصتی فراهم شود که کارآفرینان و افرادی که زمینه شکوفایی دارند به امر تولید بپردازند.

وی افزود: در این دهکده توجه ویژه به زنجیره ارزش و زنجیره تامین برای رسته های شغلی ۱۸ گانه پیش بینی شده است که در زمینه های باغبانی، زراعت، پرورش دام های سبک و سنگین، پرورش طیور و شیلات و گردشگری فعالیت شود و به منظور استفاده از آخرین دانش روز هیئات اندیشه ورز با حضور اساتید هیئت علمی و دانشگاهی نیز تشکیل شده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم در پایان به موضوع راه اندازی ۲۴۰ صندوق قرض الحسنه مردم یار اشاره کرد و گفت: این صندوق ها به نیت احیای سنت قرض الحسنه راه اندازی شده که میانگین در هر صندوق ۳۵ نفر جمع شدند و مشکلات هم را حل می کنند و در زمینه اشتغالزایی نیز به ویژه در روستاها اقدامات موثری انجام داده اند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.