تأمین بیش از ۵۰ درصد تجهیزات قطار شهری قم توسط شرکت‌های داخلی

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به تأمین بیش از ۵۰ درصد تجهیزات قطار شهری قم توسط شرکت‌های داخلی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تأمین بیش از ۵۰ درصد تجهیزات قطار شهری قم توسط شرکت‌های داخلی
شناسه : 32195 | انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، منصور درویشی در رابطه با تأمین تجهیزات سیستم تهویه قطار شهری قم اظهار داشت: قسمت اعظم تأمین بسته تهویه توسط قراردادهای داخلی تأمین‌شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی اولیه تهیه بسته‌‌های اطفای حریق توسط شرکت‌های اروپایی بوده، گفت: با توجه به سیاست توسعه استفاده از تولیدات استاندارد ایرانی درنهایت تولید کپسول و متعلقات دیگر بسته‌های اطفا به شرکت‌های ایرانی سپرده شد.

درویشی با اشاره به اینکه سیستم دریافت کرایه و کارت بلیت هم توسط شرکت‌های ایرانی تأمین و نصب می‌شود، افزود: تأمین این سیستم‌ها نیز در طرح‌های اولیه توسط شرکت‌های اروپایی پیش‌بینی‌شده بود که در برنامه‌ریزی مجدد مقرر شد این اقلام توسط شرکتهای بومی و ایرانی انجام شود.

وی با اشاره اینکه استفاده از تجهیزات تولید داخل در ۱۰ الی ۱۱ بسته از تجهیزات موردنیاز مترو پیش‌بینی‌شده است، تأکید کرد: الگوی بومی‌سازی و تعاملی که با شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه قطار شهری صورت گرفته است می‌تواند به توسعه بازار این شرکت‌ها نیز بیانجامد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اینکه بیشتر از ۵۰ درصد قرارداد بسته‌های تجهیزات قطارشهری قم با شرکت‌های داخلی است، تأکید کرد: این شرکت‌ها به شکلی که برای آن‌ها صرفه اقتصادی بیشتری دارد اقدام می‌کنند به عنوان مثال در موردی که تهیه یک قطعه در ایران هزینه بیشتری از واردکردن آن دارد ممکن است متناسبت با متد تولیدی کارخانه برای تهیه آن از ابزارهای وارداتی هم استفاده کرده اما در نهایت قطعات را مونتاژ کنند.

درویشی با اشاره به اینکه حمایت از تولیدات داخلی در قطار شهری به اشتغال‌زایی کمک کرده است، افزود: این موضوع باعث اشتغال‌زایی بیشتر می‌شود و برای شرکت‌ها که با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند ایجاد روحیه و انگیزه بیشتر را به همراه دارد.

وی افزود: شرکت‌های ایرانی که تولیدات استاندارد و باکیفیتی دارند می‌توانند در قالب پروژه مترو قم جایی برای اثبات و معرفی بیشتر تولیدات خودشان داشته باشند.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.